Min pappa har tagit självmord
Hej! Blev precis medlem på denna sida då jag känner att jag behöver lite feedback på mina känslor och möjligtvis hitta någon som varit med om samma sak.
Imorgon för exakt en månad sedan tog min pappa självmord. Jag hade inte träffat honom på ca 2 år då jag var väldigt arg och besviken på honom. Han hade misshandlat min familj psykiskt och var alkolist. Efter mina föräldrars skilsmässa (då var jag 15, är nu 21) så blev min pappas alkoholproblem bara värre och värre.. Tillslut orkade jag inte mer och sa upp kontakten. I julas (december 2014) pratade vi för första gången på ca ett år, då bestämde vi att vi skulle träffas igen, och han ställde in, antagligen för att han inte orkade bli konfronterad gällande hans val. Blev väldigt besviken och sen hörde jag aldrig av honom igen..
Så alltså för en månad sedan blev han hittad av hans "flickvän" då han hade tagit 4 insulinsprutor (han hade diabetes) och bredvid honom låg ett avskedsbrev till mig, min mamma, min syster och hans flickvän.
Just nu mår jag så dåligt, har dåligt samvete för att jag inte tog hand om honom när han mådde dåligt och för att han var så ensam. Vad ska jag göra för att ta mig upp och har jag gjort fel?!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-23 21:54
(efter mina föräldrars skilsmässa hade vi kontakt i ca 4 år innan den nästan dog ut helt).