Inlägg från: Anonym (Emetofob) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Emetofob)

Hur stor risk att smittas i magsjuka? Har fobi :-(

Har kräkfobi.

Mannen kom hem och berättade att personen han jobbat hela dagen med hade gnällt hela dagen över att han var kass i magen, att han var klen och att han mådde illa. Idioten hade vägrat åka hem. Det går magsjuka på jobbet.

Skickade mannen in i duschen direkt.

Min man blir aldrig magsjuk. Men som jag fattat det kan han ju ändå smitta? Stämmer det?

• Svar på tråden Hur stor risk att smittas i magsjuka? Har fobi :-(
  • Anonym (Emetofob)

Känner sådan ilska. Och oro.

• Anonym (Emetofob)

Vad är slim to nothing?

• Anonym (Emetofob)

Testat flera psykologer, irl och via nätet, kbt och läst massor. Lik förbannat så rädd.

• Anonym (Emetofob)

Mannen fick ett sms nu ikväll att personen stannar hemma imorgon då han nu även kräktes. Åh blir så jävla förbannad. Jag förstår att man kan insjukna på jobbet men ingen människa med vett i skallen stannar kvar på arbetet och sprider smitta.

Mannen är duktig på att tvätta händerna och använder handsprit. Men frågan är om det hjälper? De står vid samma maskin, rör samma tangentbord, spakar mm

Och det jobbiga är att mannen inte brukar bli magsjuk, men jag har fattat det som att han ändå kan smitta vidare. Känns riktigt jobbigt. Två små barn här hemma också. Känns verkligen inte bra detta.

Försöker tänka som så att OM han blir sjuk då kan vi isolera smittan. Egen toa, eget sovrum, inte laga mat, ta hand om barnen MEN om han inte blir sjuk men kan smitta oss då går det ju åt skogen.

• Anonym (Emetofob)

Matförgiftning har väl inte dessa symtom? Diarre först i flera timmar och sedan kräkningar?

• Anonym (Emetofob)

Jag arbetar på förskola så jag har definitivt ett yrke där jag utsätts men det hjälper inte.

• Anonym (Emetofob)

Känns jobbigt att ha mannen på jobbet. Går liksom bara och väntar på att han ska komma hem sjuk. Skickade med honom en flaska handsprit, kan ju inte skada.

Men jobbigast är att jag får för mig att han kan förbli frisk men smitta oss?

Och hur är det med matförgiftning; kan det börja med diarre i flera timmar innan man kräks?

• Anonym (Emetofob)

Någon somvet hur matförgiftning ter sig?

• Anonym (Emetofob)

Mår väldigt illa. Känner mig annorlunda i magen. Syrig och spänd.

Haft huvudvärk och tog en alvedon vid 13.

Så rädd att jag smittades av mannen. Han hade kanske virus som hann spridas.

Svar på tråden Hur stor risk att smittas i magsjuka? Har fobi :-(