• Misscaswell

Tygblöjor?

Jag väntar mitt första barn när som helst nu (eller typ för en vecka sen - är på bf+11) och funderar lite på det här med blöjor. 

Spontant tänker jag att jag vill använda tygblöjor, för att det verkar billigast och mest miljövänligt i längden. Samtidigt vet jag att jag ofta har för höga krav på mig själv, och när jag sa till mamma (som använde tygblöjor på mig och min bror) att jag funderade på det sa hon att det är bättre att ha vanliga engångs i början för det är tillräckligt mycket att ta in och tänka på ändå som nybliven förstagångsförälder utan att behöva hålla på och vika och tvätta tygblöjor. Nu har vi köpt hem ett paket engångsblöjor för nyfödda, bara för att ha den första tiden, men jag gillar fortfarande tanken på tygblöjor. Så, ett antal frågor:

Ni som har erfarenhet, hur mycket jobb är det egentligen med tygblöjor? Vänjer man sig lätt så det börjar gå på rutin, eller fortsätter det liksom att kännas som merjobb?

Vilken sort är lättast/bäst?

Och förstås: rekommenderar ni att använda tygblöjor?

Jag behöver inte övertygas gällande miljö- eller pengaaspekten, jag försöker bara avgöra om det ändå är för mycket jobb för att vara värt det.

• Svar på tråden Tygblöjor?
Svar på tråden Tygblöjor?