Inlägg från: FrökenPi |Visa alla inlägg
  • FrökenPi

Adoptera vuxen katt?

Jag har under tid haft planer på att adoptera en vuxen innekatt då jag inte vill ha en kattunge. Man har ju hört att katter alltid hittar hem. Finns risken att en vuxen katt som kommer till ett nytt hem och ny matte/husse försöka smita och längta tillbaka till sitt tidigare hem? Har katter svårt att anpassa sig till nytt? Fast det kanske ioförsig är väldigt individuellt.

Någon med erfarenhet av att adoptera en vuxen katt? Berätta gärna din och din katts upplevelse kring detta, och ge mig tips på vad jag ska tänka på. Tack på förhand :)

• Svar på tråden Adoptera vuxen katt?
  • FrökenPi

Tack så mycket för era svar :)
    Verkar ju som man helt enkelt får ge katten den tiden den behöver för att börja känna sig hemma. Och att den får ha med sig något från hemmet den hade innan låter ju smart!

Nu ska jag bara hitta en katt jag fastnar för, längtar såååå :).. Alltid haft djur i min närhet, men har varit en period nu som jag inte haft det och man saknar det så otroligt mycket!!

• FrökenPi
    Tonensu skrev 2015-09-21 22:04:40 följande:

Kolla med katthem i din närhet. De har säkerligen flera katter du kan välja mellan.

Tack för tipset! Planerar att ta kontakt med ett katthem jag har läst lite om :)
  • FrökenPi
    Alexandra1990 skrev 2015-11-11 19:32:11 följande:

Jag tog över en 6årig hona för 2år sedan. Jag hade "tur" och fick ha henne på prov innan jag bestämde mig för att se så allt funkade. Se om de möjligheterna finns? :) Ångrar mig inte sekund.

Alltid bra att testa först så man vet man passar ihop! Katter har ju sina personligheter precis som människor :)

Har inte hittat någon katt än, men jag letar för fullt. Har försökt kontakta katthem, men tycker dom är dåliga på att svara :(.. Man trodde ju att dom bara skulle bli glada när nån hör av sig!
Svar på tråden Adoptera vuxen katt?