Inlägg från: Birgitta02 |Visa alla inlägg
  • Birgitta02

Present till mamma

Vadå inte uppskattats? Är hon svår att göra till lags? Jag blir skitglad över ett kort eller rart telefonsamtal från mina ungar. Och hon nollar inte ens, varför en hel tusenlapp?

Ge bort en omgång fönsterputsning. Med RUT-avdrag kostar det mellan 300-500 kr. Och då tar de mellan också :)

• Birgitta02
    Bergskristall skrev 2015-09-21 12:54:48 följande:
    Ja hon är kanske svår att göra till lags. Inte för att hon kräver något, men hon tycker överdrivet lyxiga saker är så himla onödigt tex, men aldrig att jag skulle slå in en flaska niveakräm och ge bort, vilket hon skulle tycka var fjuttigt också. Jag tycker presenter ska vara lite lyxigare än det man unnar sig själv eller den typ av lyx man uppskattar. Sen har det också att göra med att en 50+ har i princip allt.
    Dessutom har hon en sjukdom som begränsar henne fysiskt med enorm trötthet så restaurangbesök och behandlingar i stan går ju bort av den anledningen. Fick tillbaka ett presentkort som var till en lyxig restaurang här i Stockholm för ngt år sen.

Men ja jag kan känna att jag ska ge henne ngt alldagligt som en fönsterputsning eller en delikatesskorg just för att hon är så svår. Hon har avfärdat både lyxkrog och lyxkrämer, då kan hon kanske få ett gäng strumpor då haha?

Men hon är en jättefin och jättemysig mamma som Jag vill uppvakta med ngt fint, det är väl därför som jag krånglar med det här.

1000 kr kanske någon kan tycka är mycket men jag tycker banne mig det är lättare att köpa present om man har budget på 2000-3000 kr. Då kan man ge något riktigt fint som de säkert inte redan har. Med säg 500 kan jag bara komma på saker som hamnar i ngt skåp och dammar eller glöms bort.
    Då begriper jag bättre :). Jag är likadan. Jag tror säkert din mamma uppskattar presenterna, men att hon tycker du skall spara pengarna till dig själv. När min son, som badar i pengar, ger mig nåt riktigt lyxigt så tackar jag och tar emot :). Men om mig min dotter gör det, som har en mkt begränsad budget gör samma sak, så kan jag bli sur eftersom jag tycker hon behöver pengarna själv :).

Svårt att råda om presenter faktiskt. Men en rejäl städning, fönsterputsning etc, hade åtminstone JAG uppskattat massor :)
Svar på tråden Present till mamma