Tjejnamn
Hade varit kul att få lite smakråd! Vi väntar en tjej som med största sannolikhet får bruna ögon:) Vi funderar på: Tilde, Ellie, Linnea, Julia, Filippa, Freja.... Vilka gillar ni? Andra tips? Stort tack på förhand! :)
Hade varit kul att få lite smakråd! Vi väntar en tjej som med största sannolikhet får bruna ögon:) Vi funderar på: Tilde, Ellie, Linnea, Julia, Filippa, Freja.... Vilka gillar ni? Andra tips? Stort tack på förhand! :)
Tilde ett bra namn som inte är för sött. Passar i söka åldrar. Inga smeknamn då det inte är för långt.
Tänjer också så hällande Ellie att det än väldig sött och harmoni svårt att se de namnet på en vuxen kvinna
Av era förslag så gillar jag Julia och Linnea. De andra känns antingen för mycket smeknamn och/eller barnsliga eller prinsessiga.
"Flickigt":
Agnes
Clara
Cornelia
Ellinor
Edith
Elise
Emmy
Elvira
Embla
Erika
Essy
Hilde
Iseline
Isa/Ina
Iris
Idun
Julie
Junia
Jonna
Lovisa/Lova
Lykke
Malva
Meja
Mira
My
Melina
Nora
Silje
Saga
Smilla
Sally
Thea
Tove
Vendela
Mina favorit namn är : Linnea, Coralin, Angelina, Lexie, Nicolina! :)
Tack alla! Toppen med alla förslag och hsr ni mer bara shoot :) Alva blev tyvärr nedröstat, även Linnea & Julia, typiskt! Så nu är väl Tilde i topp igen och gillar även Silje som föreslogs! Filippa är heller inte fel. :)
Tack alla! Toppen med alla förslag och hsr ni mer bara shoot :) Alva blev tyvärr nedröstat, även Linnea & Julia, typiskt! Så nu är väl Tilde i topp igen och gillar även Silje som föreslogs! Filippa är heller inte fel. :)
Tilde är jättefint men tycker det är tråkigt att det är så vanligt. Annars hade jag valt det:)
Tack för raka smakråd och tips! Ja Tilde har ju blivit rätt vanligt. Å andra sidan har jag ett ovanligt namn och önskade att har hade ett vanligare..
Hilda är ovanligare
Eller Hilde????supersött tycker jag
Tilde - fint
Ellie - låter som ett smeknamn. Men Elise kanske?
Linnea - fint, men uttjatat
Julia - fint, men för vanligt
Tilde - fint
Ellie - låter som ett smeknamn. Men Elise kanske?
Linnea - fint, men uttjatat
Julia - fint, men för vanligt
Inget e på slutet, betoning som Louise och Sofie.
Håller med på och suger på namn. Här skall du få två fina:
Ava
Vida
Dessa kan jag tyvärr inte själv ta då de är upptagna.
Mina på listan är:
Ester
Liv
Judith
Edith
Juni
Signe
Håller med på och suger på namn. Här skall du få två fina:
Ava
Vida
Dessa kan jag tyvärr inte själv ta då de är upptagna.
Mina på listan är:
Ester
Liv
Judith
Edith
Juni
Signe