• hundra

symtom på UVI?

För ca en natt sedan vaknade jag och behövde gå på toa (vilket aldrig händer) och det gjorde väldigt ont, typ krampliknande o brunare kiss. Brunheten försvann dock efter en dag men det gör ont "i slutet" när jag kissar, som det spänner eller "krampar" o kan inte få ut allt oftast pga av det. Grumligt kiss o luktar. Har jag det så spelar nog immunförsvaret för åkt på en liten förkylning som grädden på moset.

Kan det vara UVI? Och hur kan jag ha fått det? Av oskyddat (eller skyddat) sex? (ligger bara med 1 och har redan testat mig för könssjukdomar)

Behöver jag gå till sjukhuset eller kan man läka ut det själv? Inte fått UVI sen jag var kanske 5-7 år så minns ju inte symtomen och googla ska man ju inte.. Tungan ute

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-19 22:48
    SKA STÅ: För ca en halv vecka sedan! och har fortfarande ont.

• Svar på tråden symtom på UVI?
  • Iowhannah

Ring 1177 för att få råd. Är det uvi så behöver du träffa läkare, om man låter det fortgå så kan det sätta sig på njurarna och det hör du nog själv att det inte är bra.

Vet inte om du är man eller kvinna, men som kvinna är det skapligt lätt att drabbas. Det finns de som får uvi flera gånger om året. Måste inte vara genom samlag, det finns många sätt.

• Flisan79

Låter som uvi och det kan du få helt utan anledning. Risken ökar om man blir kall om baken/magen, inte kissar och tvättar sig efter samlag, äter/dricker för lite mm.

Självhjälp: drick massa vatten, gärna med citron i. Drick tranbärsjuice. Håll dig varm om bak/mage. Kissa inte om du inte är kissnödig på riktigt. Går det ändå inte över så åk till vc och få medicin.

OBS! Klamydia kan ge samma symtom så det kan vara bra att testa dig för.

• Bergskristall

Det är UVI! Grumligt och lukt är tydliga tecken. Det bruna kan vara blod. Jag har haft miljarder gånger. Fick det jämt förut av sex, skydd spelar ingen roll, friktion mot urinröret får in bakterier. Kan vara av ett smutsigt finger likaväl. Har man svårt att bli våt kan man få UVI lättare eftersom bakterierna lättare får fäste utan det våta. Gå till läkaren! Annars klättrar infektionen längre upp oxh det gör ont!

Svar på tråden symtom på UVI?