• Jasmin Karlsson

Gravid efter IVF hösten 15

Lycka till Hoppsan! Måste vara oroligt och svårt...

Jag har inte ens blivit erbjuden föräldrautbildning. Har inte frågat om det heller. Jag har ju ett barn sen tidigare, kanske därför? Men jag var på förlossningsinfo på MVC. Var ganska onödigt, för inget kändes nytt. Men vad jag slogs av var att det var ingen info om vare sig komplikationer eller kejsarsnitt! Vissa har ju planerade kejsarsnitt och vissa måste göra aluta kejsarsnitt. Och jag tycker att de kan informera om avslaget som kommer i flera veckor efteråt, om att det kan kännas som att alla inälvor ska åka nedåt när man går dagarna efter förlossningen, om sprickande och att det är bra att göra knipövningar eftersom man kan drabbas av inkontinens mm. Kanske vill de inte skrämma upp förstagångsfödande, men kunskap skapar ju också trygghet...

• Jasmin Karlsson
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-02 01:19:34 följande:

Och jag vann med att få första bebisen i tråden!!!! Havanna föddes 1/5 kl 18.55 med kejsarsnitt. Vägde 2350 gram och andas själv utan problem!!! Vi är överlyckliga nu

Grattis!!!
  • Jasmin Karlsson

Jag var på läkarbesök igår. Är tydligen öppen 3 cm. Så spännande nu! Men det jobbiga är att man inte vet när det ska starta. Jag frågade läkaren om det kan ta 2 veckor till och det sa hon att det kan!? Helt otroligt att man kan gå öppen 3 cm så länge! Eller så sa hon så bara för att jag inte ska ha några förväntningar. De kommer iallafall inte låta mig gå över mer än 1 v över tiden, så jag har ju en sluttid iallafall. Jag har sammandragningar och ibland förvärkar men inte särskilt mycket just nu... Läkaren frågade var jag bor (hur långt jag har till sjukhuset) och tror det kommer gå fort när det väl sätter igång. Och det är ju bra om kroppen kan göra förarbetet utan att man känner så mycket ! :)

• Jasmin Karlsson
    Gweny skrev 2016-05-03 21:53:55 följande:
    Oj! Spännande! Men du har inte märkt av slemproppen som gått då? Vilken vecka är du i?
    Jag är i v 38 nu. Nja har sett nåt slemmigt men ingen propp direkt :/
  • Jasmin Karlsson

Mitt i natten. Vaknade för ca 1 timme sedan med förvärkar/värkar. De kommer som i vågor och är en helt ny typ av smärta. Gör ordentligt ont men helt överkomligt... Nu måste det väl ändå vara igång?! Svårt att fördriva tiden mitt i natten utan att väcka nån... V 37+5 nu

• Jasmin Karlsson
    Junilängtan skrev 2016-05-06 16:29:12 följande:
    Åh, typiskt! De kanske kommer igång igen i helgen :) Var du in till förlossningen och kollade?
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-06 13:18:34 följande:

Vad spännande!!!' Fler bebisar i tråden!!!

Hur går det för er och hur mår ni? :D
    Nä ringde aldrig. Väntade på att kunna börja klocka värkarna men de blev aldrig tillräckligt starka och långa och sen ebbade det bara ut. Nu måste det vara bara några dagar kvar max!
  • Jasmin Karlsson
    Junilängtan skrev 2016-05-06 18:00:47 följande:
    Håller tummarna för det! :) Du får köra lite igångsättningsdans annars ;)
    Ja alltså idag har jag städat, gått ut, och hoppat lite studsmatta med sonen!
  • Jasmin Karlsson

Nähäpp... Händer inget. Nu är det bara en del oregelbundna förvärkar. Vill ha bebis nu! Oroar mig så mycket för bebisen så fort jag inte känner rörelser... Har världens halsbränna, den typen av smärta är värre än värkar! Köpte nya tabletter mot det idag och det hjälper ju en del. Oerhört trött och nu kom värmen också...

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15