• CarMa

Gravid efter IVF hösten 15

Gweny skrev 2015-11-10 22:16:32 följande:

Hatten>> så skönt att det såg bra ut!

Frucg>> det tickar på! Är en lättnad näran når v13! Ligger en vecka efter dig.

Carma>> vid min td så blödde jag som en mensblödning i några dgr. Sen ca 3-4v efteråt kom en rejäl blödning med koagulerade klumpar...pågick i några timmar. Då trodde jag verkligen det var kört!! Men efter varje vul har det ändå sett bra ut. Så varit en omtumlande och chockande tid! Kanske var 2 från början...inte så ovanligt. Men jag är nervös än...hoppas det ska gå bra!

Har haft som du, blödningar med koagulerade klumpar, men bättre att tänka positivt än negativt.
  • CarMa

Vi gjorde ultraljud när jag var 7+5 och då var embryot ca: 18 mm

• CarMa
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-11-18 08:23:07 följande:

Idag är det dags för KUB-test för oss... V 12+5

I vårt landsting blir alla erbjudna det oavsett ålder. 

Hoppas verkligen att den lever.....  Down syndrom oroar vi oss inte för.
    Vi vill bara se ett levande barn och att den inte har Trisomi 13 eller 18..

Hur gick det idag?
  • CarMa
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-11-18 21:01:18 följande:
    Tackar som frågar!

Det gick så bra det kunde gå! :) Den lever och frodas!  
    Bebisen sprattlade omkring för fullt, var pigg och verkade frisk!

1 av 20 000 för sannolikhet på kromosomfel. Dvs typ helt obefintligt.
    Vad skönt med ett positivt besked :)
  • CarMa

På torsdag går vi in i vecka 12 och det känns helt underbart. Tyvärr har jag börjat reagera på en mängd olika dofter, kan inte äta stark eller fet mat och igår reagerade jag på kolsyrat vatten och fick hemsk halsbränna...

• CarMa
    Junilängtan skrev 2015-12-09 08:56:05 följande:
    Vi tycker det är jättesvårt med både tjej- och killnamn. Har inte ens börjat diskutera det riktigt än :/

Angående barnvagn så bestämde jag mig redan i v. 4, haha. Jag är en såndär som vill ha så lite plast och så mycket ekologiskt som möjligt och har hittat en (1!) ekologisk vagn. Kostar lite extra men det är det värt för mig :)
    Vad är det för ekologisk barnvagn?
  • CarMa
    Junilängtan skrev 2015-12-09 10:25:49 följande:
    Den är från märket Naturkind, finns dessvärre bara att köpa på nätet, så det går ju inte att provköra den innan tråkigt nog :(
    Har du fler tips på sidor med ett mer ekologiskt tänk?
  • CarMa
    Frutopia skrev 2016-01-14 16:31:01 följande:

Idag fick vi ett bakslag. Var på möte inne i stan gick på toaletten och fick massa blod och klumpar på pappret. Blev livrädd såklart och åkte till akuten. Efter lång väntan så kunde han inte se något fel, utan en sprallig liten tjej och allt såg bra ut. Han misstänkte ett blodkärl som spruckit. Var livrädd där ett tag, men skönt att tösen mådde bra.

Vilken vecka är ni i ?
  • CarMa

I torsdags gick jag in i vecka 20 och då gjorde vi även RUL , bebis mår jättebra och vi väntar en flicka :)
    Vi gjorde även ultraljud i vecka 13 eftersom vi gjorde KUB test och även de värdena var toppenbra.
    Magen börjar bli riktigt stor, sambon tyckte den var stor nog åt 2 stycken :)

• CarMa
    odie skrev 2016-02-04 07:38:04 följande:
    Tycker att det är väldigt mycket gnäll kring detta, vi har ett av världens bästa system när det kommer till föräldraledighet och ändå gnälls det! I USA har du från staten 0 föräldraledig dagar i Italien runt 3 månader om du har tur. I många länder är det helt okej att sparka någon just för att hon är gravid. Jag är student och min man jobbar inom byggbranschen han har mycket mer pengar än mig, men barnets rätt till sin pappa går före ekonomi. Vi planerar så att han kommer kunna vara hemma runt 5 månader för det är han och barnet värda! Jag är också värd det då min pension skulle lida mycket av om jag alla gånger var hemma under hela föräldraledigheten.. Jämställdhet handlar om mer än bara nuet!
    Håller med Odie.
    Vi borde vara tacksamma för det fantastiska system vi har som gör att vi kan vara hemma med våra barn så pass länge och att vi har ett jobb att återvända till, många länder har inte den möjligheten.
    När min sambo föddes 1970 hade man 6 månaders ledighet.
  • CarMa
    Gweny skrev 2016-02-10 17:17:30 följande:
    Ingen fara. Barnet ser till att få i sig sin näring.

Jag är också överviktig ochhar inte gått upp något i vikt. Men den har ju växt ändå.
    När ni skriver överviktiga, vilken vikt menar ni då?
  • CarMa

Hej!
    Länge sedan jag gjorde inlägg här, nu är fet bara 23 dgr till BF ????

• CarMa
    Gweny skrev 2016-05-23 23:42:09 följande:
    Ligger vi nära i tid. 19 dgr för mig. Känner du ab förvärkar el nåt?
    Har känt lite till och från men just nu är det lugnt.
    Det som är betryggande är att eftersom jag fick graviddiabetes så kommer dem inte låta mig gå över tiden om det nu blir fallet.
    Hur går det för dig?
  • CarMa
    Gweny skrev 2016-06-13 18:27:14 följande:
    Åh Grattis!

Har ni bestämt namn?
    Tack, förlossningen gick på 8 timmar och gick bra och över förväntan.
    Hon ska heta Emelie.
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15