• CarMa

Gravid efter IVF hösten 15

frucgsvensson skrev 2015-10-28 16:25:35 följande:

Hörni. Jag mår inte alls bra, psykiskt. Jag orkar ingenting! Jag skulle aldrig skrivit att jag är pigg på jobbet, det är jag INTE längre.. Jag vill bara hem och sova. Känner mig deppig och irriterad hela tiden. Gråtfärdig och allt känns bara blä..

Upptäckte nu att jag lagt heltokigt schema så det blir lördag-torsdag med jobb..jag ORKAR inte. Jag orkar verkligen inte. Det tar emot nått så fruktansvärt av att jobba nu.

Vad är det som gör att du mår psykiskt dåligt? Kanske kan gå och prata med någon?
  • CarMa
    frucgsvensson skrev 2015-10-28 17:59:31 följande:

Jag tror att det har med graviditeten att göra för jag har då aldrig varit deppig såhär i hela mitt liv. Har väl med alla hormoner och dylikt att göra. Jag blir rädd då jag mår såhär.

Hoppas att du snart mår bättre så att du kan njuta av din graviditet.
  • CarMa

Idag har vi varit på vårt ultraljud och hört och sett ett tickande hjärta :)

• CarMa
    Gweny skrev 2015-11-03 23:18:19 följande:

Frucgsvensson>> härligt! Tänk sen när du kan säga 2-siffrigt om antal dagar kvar!!

Carma>> så kul! Fick ni lyssna också alltså?

Läste din underbara historia, har ni pratat med läkaren som konstaterade att ni hade missfall? Ja vi hörde hjärtat slå också :)
  • CarMa
    Gweny skrev 2015-11-04 20:18:13 följande:

Carma>> Det konstaterades inte, utan var vad vi trodde, då det var så rejält och även dem när jag ringde. Men visade ju fel...aldrig varit så glad över att ha fel!!

Junilängtan>> tack så mycket!! Känns helt ofattbart.

Frucgsvensson>> fy jobbigt med sån halsbränna!

Det förstår jag :) Stort Grattis
  • CarMa

Enligt min läkare på RMC så har man sett/ hört ett tickande hjärta så är risken för missfall bara 5 procent :)

• CarMa
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-11-05 12:25:52 följande:
    Jag fick siffran 10% efter att hjärtat syntes i vecka 7+någonting.. Men jag tror att min läkare överdrev lite ;D Jag väljer att tro att han tog i iallafall.. Har också läst 5% på andra ställen..
    Oavsett så är ju risken minimal så nu kan man njuta av sin graviditet :)
  • CarMa
    Sälma Riit skrev 2015-11-05 22:09:47 följande:
    Exakt! Så tänker jag också. Och som någon annan skrev så kan ju allt hända hela livet och man kan ju inte oroa sig hela tiden.
    Jag förstår att man kan vara orolig men ett negativt tankemönster kan bli verklighet.
  • CarMa

Och igår fick jag min andra blödning, är i vecka 9.
    Inte lönt att stressa upp sig, dessutom bär vi var på ultraljudet i förra veckan sa läkaren att blödningar är fullt normala.

• CarMa
    Gweny skrev 2015-11-10 21:14:53 följande:
    Jag har också blödit en del, man blir nojig. Men nu har det faktiskt varit lugnt ett tag.
    Hur många gånger har du blött och i vilken omfattning?
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15