• frucgsvensson

Gravid efter IVF hösten 15

Haha ja. Det är väl så! Men ack vad jobbigt!

Jag är också mycket trött, fast jag har tvärtom istället, kan knappt sova! Vaknar stup i ett! Och så är jag dödstrött då jag jobbar natten. Olidligt trött. Men så kommer jag hem och får sova, men sover typ två timmar i taget.

• frucgsvensson

Usch så jobbigt! Men förhoppningsvis ett mycket gott tecken på att det är som det ska.

Jag fick en illamåendeattack idag efter vi ätit middag. Hade inte ätit på några timmar och så kastade jag i mig, mådde illa som tusan efteråt och trodde jag skulle kräkas men det gick över. Vet inte om det har med bebben att göra eller om jag tröck i mig för fort.

• frucgsvensson
    missmissis skrev 2015-10-01 14:00:03 följande:

Grattis och välkomna till alla nya plussare!

Idag gick jag till läkaren (vc) och kom till en sympatisk dr med empati. Inte varje dag precis. Hon sjukskrev mig två veckor för mitt kraftiga illamående och kräkningar. Är som sagt lamslagen efter jobbet och kan inte lyfta ett finger. Igår va värsta kvällen hittills. Förgiftad känner jag mig. Skakar och mår illa och kräks. Så skönt att blivit ordinerad vila i två veckor men overkligt. Och har dåligt samvete för jobbet. Men ska försöka tänka på mig själv.

Åh så jobbigt att du mår så dåligt :( men skönt förstås att du fick en sjukskrivning. Gick du till en vanlig allmänläkare?

Jag känner på mig att jag också kommer bli sjukskriven framöver, iallafall om jag börjar må illa som du. Jag jobbar ju inom vården och det är inte alltid behagliga dofter där om man säger så. Phu.. Skulle dock bli kaos på jobbet om man jag blev sjukskriven, det är kort om folk redan nu. Men jag lär ju göra mindre nytta ändå. Men vi hoppas jag slipper såklart!!
  • frucgsvensson

Vaknat efter nattjobb och känner mig skakig och illamående.. Ska man måsta börja äta något direkt när man vaknat nu redan? Tycker det verkar tidigt att må illa, är ju bara i vecka 5. Blir dock orolig att min smärta i brösten typ helt avtagit?! Det brukar ju vara ett säkert tecken för många..? Bröstvårtorna ömmar när man tar på dom, men förut var hela brösten hårda och som "lera", kändes som att man kunde forma dom då jag tog av bh-n. Inte nu längre. Oroväckande

• frucgsvensson
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-10-01 16:51:45 följande:

Hur mina bröst känns har också  varierat lite från dag till dag och sådär. 

Jag tror inte det är något att oroa sig för. :) 

Skakig och illamående låter ju "bra" :) 

När du skriver vecka 5 hur räknar du då? Jag är nyfiken på hur ni alla i tråden räknar? Jag är i vecka 5+6  och byter alltså vecka i morgon :)

När jag var på min inskrivningssamtal nu i veckan så var min barnmorska så irriterad på alla appar som gör att vi tror att vi är en vecka längre fram än man faktiskt är. Jag har ju ändå tänkt att jag är i den vecka det står, i min just nu står det ju Vecka 6 (5+6)  och den riktiga veckan inom parentes.  Även om jag var medveten om att man ska räkna fulla veckor så kändes det ändå som att backa en vecka. :(

Och vad gäller vecka tolv, den magiska gränsen, så är det ju alltså när det står vecka 12+någon siffra som man kan slappna av...Även om man ser en tolva redan en vecka innan, haha..snurrig text, förstår ni hur jag menar??

Jag ringde faktiskt till min klinik där vi gjorde ivf och frågade vilken vecka jag var i. Då var jag i vecka 3+6 eller något sånt, och enligt min apo var jag på dag 4+nånting, då hade jag slagit in från senaste mensen. Man är i vecka 2+0 vid ÄP säger dom. Så i vanliga fall om man räknar från ägglossning som också är 2+0 så går man ju ca 14 dagar fram till BIM, vilket betyder att man är i vecka 4+0 på BIM. Så fick jag förklarat för mig.

Jag är alltså i vecka 4+3 nu, vilket är vecka 5.
  • frucgsvensson
    No Ka Oi skrev 2015-10-01 15:20:13 följande:

Jag har inte varit illamående så jag kräks, men aboult att jag känt av illamående. Gjorde det redan innan jag fått plus. Testa dig fram med ätandet. Vissa dagar kommer mitt illamående efter maten. Tror att jag väntat för länge med att äta.

Mina bröst ömmar inte alls på morgonen när jag vaknar. Sedan kommer det smygande och ökande under dagen. Kanske samma för dig fastän du har andra sovtider.

Denna oro och nervositet är ett ständigt sällskap.

Ja, jag tror också att det går för långt mellan måltiderna för mig. Jag äter vanligtvis någonting vid 03 då jag jobbar. Sen blir det ingen mat förrän man vaknat sen vid 14 ungefär. Måste nog börja äta innan jag slutar vid 07. Fast nu är min nattpersonalen över imorgonbitti, sen går jag över och jobbar dagen. Lite lättare då.
  • frucgsvensson

Åh fick nyss rejält ont i magen. Det nöp till ordentligt, under en lång stund. Liknar den smärtan man får då det vrider om i magen, fast medmer nålade känsla. Åh vad rädd jag är att det är missfall på gång!!

• frucgsvensson

Hur gör ni andra med lutinusen? Jag har inte vågat sluta än, konstigt som det låter. Kände att jag iallafall ville göra slut på förpackningen..tar dock bara morgon och kväll nu.

Och hur gör ni med sex? Vi har inte haft sex nu på flera veckan (senast en vecka innan äggplock) och man är ju sugen, men vi törs inte än. Tänker inte göra nått sånt förrän vi är helt säkra.

• frucgsvensson

Okej! De sa att jag kunde sluta eftersom jag producerar eget progesteron nu, men jag vill ändåvara på den säkra sidan. Ultraljud fick jag inte förrän i vecka 9, fyra veckor dit alltså. Är rätt besviken på det då vi blev lovade ett i vecka 7-8! Nu hade de helt plötsligt ingen tidigare tid. Gör kvinnokliniken ultraljud om man ringer dit? Lär vara svårt vad jag förstår..

• frucgsvensson

Jag undrar också hur de kan veta att jag producerar eget progesteron, jag antar att de allra flesta gravida gör det och de tar då det för givet. Men ja, jag fortsätter till det tar slut :) det är ingen fara att fortsätta utan ordination på det, jag frågade.

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15