• frucgsvensson

Gravid efter IVF hösten 15

Gweny skrev 2016-02-28 10:30:39 följande:

Ingen aning faktiskt. Vad blev det för barnvagn? Vi har inte köpt ännu...inte hittat nån vi fastnat för. Antingen med modell el färg.

Går in i v.26 idag.

Det blev en av de sista brio smile som fanns kvar i vår butik här :) fanns dock inte i grått som vi ville ha, så det fick bli liggdelen i ocean och sittdelen i brun (tur att de inte används tillsammans, då hade det sett knas ut, haha).

Vi var även och köpte alla tillbehör till säng och spjälsäng idag. Känns som att det är bäst at köpa de stora inköpen nu innan man går på gravpenningen.
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-03-03 21:39:18 följande:

Idag fick jag brev från FK och min ansökan om grav.peng är godkänd! Sån lättnad. Ihop med semester så blir det att jag gör min sista dag 1/4.

Samma här!! Kommer också gå 1/4 :) får ta två semesterdagar för att kunna gå då.
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-03-03 21:39:18 följande:

Idag fick jag brev från FK och min ansökan om grav.peng är godkänd! Sån lättnad. Ihop med semester så blir det att jag gör min sista dag 1/4.

Jag förstår dock inte vilka datum det är jag ska skriva på den här försäkran som de skickade med själva beslutet? Vet du?
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-03-04 15:33:40 följande:

Nä jag fattade inte den heller riktigt!! Tar också några sem-dgr.

99 dgr kvar idag, 2-siffrigt!

Märkligt! Måste ringa om det.

Härligt! Vi har 92 dagar kvar :) fast det lär nog bli + några fler tillslut ändå ;)
  • frucgsvensson
    Lutetzia skrev 2016-03-09 15:00:45 följande:

Åh nej, beklagar verkligen! Vilken hemsk chock det måste ha varit för er. Skönt att höra att den andra bebisen mår bra i alla fall. <3

Men nej! Vad fruktansvärt!!
  • frucgsvensson

Vecka 28 och är helt jäkla slut i kroppen. Efter ett arbetspass på 6 timmar (jobbar 75%) så har jag SÅ ont i fötter, rygg, mage och överallt! Jag vaggar som en pingvin då jag går, vill bara sova hela tiden.

Phu!!

• frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-03-14 19:14:49 följande:

Kanske inte just allt från apotek men Salvor(även till dig, såriga bröstvårtor är inte skönt), näsdroppar, termometer, badolja(bra till skav på bebisens huvud med), tvättlappar. Nappar(om h*n nu vill ha)

Nagelsax,finns små till bebisar/småbarn, växer fort.

Bomullstossar och tops, bra göra rent vid naveln, stumpen lossar efter några dgr.

Typ lite sånt.

Glöm inte massa amningsskydd till bhn och bindor till dig med! Läcker massa upptill och avslaget håller in sig några veckor.

Okej! Vad för salvor rekommenderar ni? Jobbar ju inom vården, kan man använda sånna salvor och sånt vi använder där? Typ inotyol (i vissa enstaka fall, gillar inte den riktigt), puder, bepanthen?

Vill gärna höra vad som fungerar för er, inte så mkt teorier från apotekspersonalen.

Bindor då, vilka? Har inte använt en binda i hela mitt liv!
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-03-14 23:40:41 följande:

säkert olika vad folk tycker, men Bepanthen tyckte jag var väldigt bra till mig själv, tvättade bara av innan amning igen. Inotyol är bra till röda rumpor på bebben och dryg.

gällande bindor, så i början är ju stora bindor bra tycker jag. typ natt-bindor, man är ganska öm, så tampong är inte att föredra.

Okej! ja, inotyol är hyfsad, bara det att det är ett jäkla gnuggande för att få bort det. Olja funkar ju iofs.

Okej. Nej, jag hade inte tänkt sätta i en tampong, haha. Tror att man inte ens får det pga infektionsrisken?
  • frucgsvensson

När MÅSTE man ansöka om föräldrapenningen? När jag går in på min sida på FK så står det under "att göra" liksom. Är så dålig på att planera så långt i förväg och jag har ju ingen aning om hur många dagar jag vill ta ut osv. Hur har ni gjort i början? Jag förstår att man kan ändra allt eftersom, men vad är en bra början att ta ut i föräldradagar?

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15