• frucgsvensson

Gravid efter IVF hösten 15

Sälma Riit skrev 2016-02-16 18:35:09 följande:

Det kan ju vara bra att ha nån pyjamas och body för sommar ifall det blir jättevarmt.

Ja, absolut. Ska köpa fler bodys/pyjamaser som är kortärmade. Grejerna vi har köpt nu är i jättefint material, men som sagt heltäckande, så mindre täckande behövs.
  • frucgsvensson
    frucgsvensson skrev 2016-02-16 19:47:44 följande:

Ja, absolut. Ska köpa fler bodys/pyjamaser som är kortärmade. Grejerna vi har köpt nu är i jättefint material, men som sagt heltäckande, så mindre täckande behövs.

Jättetunna material skulle det stå.
  • frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2016-02-16 21:47:20 följande:

Det blir säkert jättebra och jag vet att jag var nervös inför första barnet också men köp några body till och sen kan du köpa efter hand när ungen är ute.

Ja, precis! Jag tänker att jsg ändå vill ha lite hemma till första tiden för då lär ingen av oss vilja åka och shoppa heller. :)
  • frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2016-02-17 11:55:04 följande:

Säg inte det! Jag såg inte röken av någon bebisbubbla förra gången. Hade mest panik och kände mig instängd. Men visst är det bra att ha lite hemma!

Jag är dock en hemmaperson i vanliga fall också så tror inte det blir några problem.
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-02-18 20:22:43 följande:

Idag var vi på MVC och fick höra hjärtljuden för 1a gången. Min sambo blev tårögd. Låg på snitt 145.

Alla mina värden var bra också, så kändes skönt.

De verkar vara olika upplägg hos olika barnmorskor/kommuner. Vi har fått lyssna tre gånger (är i vecka 25). Däremot så har jag inte tagit t.ex järnprov sen hälsosamtalet i vecka 10.

Låg bra då (138) och har inte haft några känningar på yrsel eller trötthet. Men ändå!

Blodsocker och blodtryck är taget två gånger. Vikt en gång.
  • frucgsvensson

Nu har jag blivit orolig igen. Efter stressiga dagar med mycket lyft osv på jobbet så tycker jag att jag inte känt lillen riktigt ordentligt på två dagar. Är i vecka 24+5 idag. Jag brukar ALLTID känns honom då jag vaknat, hårda sparkar så man ser en bulle på magen, sen så fort jag lagt/satt mig i soffan t.ex känner jag honom, och på kvällen då jag ska sova är han som piggast.

Nu känner jag bara som jag gjorde i början, små buffar ibland. Knappt att han sparkar då jag ligger halvt på magen, och det verkar han inte ha gillat tidigare.

Tänkte ringa 1177 och förlossningen för att rådfråga sen men tänkte om ni har någon erfarenhet av detta?

• frucgsvensson
    TwinkyIVF skrev 2016-02-21 10:50:03 följande:

[quote=76360878][quote-nick]frucgsvensson skrev 2016-02-21 10:06:52 följande:[/quote-nick]Nu har jag blivit orolig igen. Efter stressiga dagar med mycket lyft osv på jobbet så tycker jag att jag inte känt lillen riktigt ordentligt på två dagar. Är i vecka 24+5 idag. Jag brukar ALLTID känns honom då jag vaknat, hårda sparkar så man ser en bulle på magen, sen så fort jag lagt/satt mig i soffan t.ex känner jag honom, och på kvällen då jag ska sova är han som piggast.

Nu känner jag bara som jag gjorde i början, små buffar ibland. Knappt att han sparkar då jag ligger halvt på magen, och det verkar han inte ha gillat tidigare.

Tänkte ringa 1177 och förlossningen för att rådfråga sen men tänkte om ni har någon erfarenhet av

Såg någon som hade fått tipset att lägga dig på vänster sida i 2 Tim och få ihop 10 rörelser från bebis då va allt normalt? Ring om du känner dig orolig. Bebis kan nog känna av det också

Ja, jag testade att dricka kallt och ligga på sidan igårkväll men utan resultat. Ringde till förlossningen och de sa samma sak, så nu halsade jag typ tre 50 cl flaskor med iskallt vatten och då började han röra sig.

Får se om det blir i samma mönster som tidigare. Man blir ju orolig då man börjar komma upp i dom veckorna då man ska känna viss mycket osv.
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-02-21 17:02:02 följande:

Ja uch förstår eran oro! Tror man hellre ska ringa och kolla upp det än vänta för länge... Även om dem tycker man "överdriver".

Ja, absolut. Jag tycker ändå att han har rört sig ungefär som han brukar hittils efter jag halsat allt vatten. Avvaktar till ikväll för då brukar de vara disco därinne.

Kanske påverkas han av mitt mående också? Det går upp och ner med mitt mående och idag har allt varit piss och blä.
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-02-21 20:33:12 följande:

Har du haft mycket att göra? Då vaggas dem lätt till sömn med.

Man ska väl kunna se ett mönster över dagen...sen kan ju det variera hur mycket/starkt.

Har haft en ledig helg så det har varit extremt lugnt, inte gått och grejat mycket alls faktiskt. Veckan som var, var desto värre.

Han sparkade ordentligt efter jag ätit middag. Men väntar ändå på de ordentligare discot han brukar ha såhär dags..
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-02-22 16:09:44 följande:

Hur har det gått?

Idag har det varit som vanligt :) såååå skönt och lugnande! Man hann tänka mycket otäcka saker igår kan jag säga!
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15