• hatten

Gravid efter IVF hösten 15

frucgsvensson skrev 2015-10-26 18:56:19 följande:

Jag är trött då jag är hemma, alltså mer lat-trött! Orkar inga hushållssysslor alls. Men jag är pigg på jobbet för där MÅSTE jag utföra arbetsuppgifterna. Men så fort jag sätter mig så håller jag på somna, haha.

Progesteronet har jag slutat med. Jag skulle bara ta dem till jag plussat, men fortsatte till dom tog slut på egen bevåg. De tog slut i vecka 5 har jag för mig.

Men vad skönt att du är pigg på jobbet! :D
  • hatten
    Junilängtan skrev 2015-10-28 19:19:21 följande:

Nej, vi fick bara se :) Går det att höra hjärtljuden så här tidigt?

Skönt att ni också fick se ett dunkande hjärta :) När är ni beräknade?

Vi fick höra hjärtat i 7+1, tror det kan vara olika hur livmodern ligger?
  • hatten
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-10-29 17:37:38 följande:
    Jag tror att om man gått igenom IVF med allt vad det innebär med ofrivillig barnlöshet och vetskapen om hur små chanser man har att kanske någonsin få barn igen gör att oron är bra mycket mer olidlig för oss än för par som vet att även om det blir missfall, så blir det endå en graviditet någon månad senare iallafall..

Och det är ju just det som är så tröstlöst...

Men det hjälper ju inte att sitta här och känna sig hopplös..Vi får väl njuta så gott vi kan av att ha kommit såhär långt och bara hoppas och försöka tro på att det kommer att gå vägen :)
    Jag tror också det kan vara svårare att våga tro på att det ska gå vägen eftersom man gått igenom så mycket för att få bli gravid, och som du sa insett hur små chanser det är att kunna få barn..

Jag försöker ändå att hoppas och se framåt, det är ju onödigt att ta ut sorgen i förskott...
  • hatten
    Jasmin Karlsson skrev 2015-11-01 07:15:02 följande:

V 12 (11+0) idag! Tiden har gått såå långsamt men äntligen v 12, som känns som en milstolpe. Illamåendet är kvar men börjar avta ändå. Nu kommer jag vara ledig från jobbet ett tag så då blir det nog mycket lättare, stressen på jobbet tror jag har förvärrat illamåendet. I veckan ska jag på läkarbesök på MVC.

Åh vad roligt att du kommit så långt! Skönt att du får ta det lite lugnare. Själv har jag en jobbigare vecka framför men jag får helt enkelt ta det som jag orkar.. :)
  • hatten
    CarMa skrev 2015-11-03 20:28:47 följande:

Idag har vi varit på vårt ultraljud och hört och sett ett tickande hjärta :)

Så underbart!
  • hatten

Jag har tidigare mått ganska illa men det försvann nästan över en natt för några dagar sedan. Så jag är ganska rädd att det är ma/mf på gång.. är ändå bara i v 9+2 idag så illamåendet "borde" ju inte försvinna sådär bara redan.. Min bm tyckte jag skulle ta hcg prov, så det har jag tagit idag men skulle få svar först i morgon. Har även haft ganska så ont i magen de här senaste dagarna. Usch, vet inte hur man ska kunna gå vidare om det faktiskt är så :(

• hatten
    Gweny skrev 2015-11-05 23:31:53 följande:
    Fy så jobbigt... Men det kan ju gå upp och ner med symtom och det onda kan vara livmodern el ligament som drar och växer. Hoppas du får ett lugnande svar!
    Hcg värdet var inom normalvärdet men jag ska ta ett nytt på måndag för att se så det inte sjunker.
    Har faktiskt mått lite illa idag så kanske det är ok ändå! Tänk att man kan vara glad över illamående! :D
  • hatten
    Gweny skrev 2015-11-06 16:25:46 följande:
    Så bra dem har koll på det! Ja minsta grej man känner så blir man lättad. Jag mår mer dåligt när jag "mår bra/inget känner"
    Samma här. Känner man något så vet man ju att det är något på gång :)
  • hatten

Fick idag höra lillens hjärtljud igen eftersom de flesta symptomen försvunnit och jag varit så orolig. Lyckligtvis verkade allt bra ???? 10+0 idag!

• hatten

Frågetecknen skulle såklart vara en glad gubbe!

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15