• TwinkyIVF

Gravid efter IVF hösten 15

Hoppsan2016 skrev 2016-01-17 16:39:54 följande:

Tack tack :)

Vi ska nog också beställa en snart. På tisdag åker vi till Teneriffa och efter det beställer vi nog en vagn wiii

Vad ska ni köpa för vagn :)?
  • TwinkyIVF

Jag känner med er tjejer kring sexet. Jag har sexdrömmar och är väldigt sugen. Men jag mår illa av tanken samtidigt? Vill helst inte att min man ska ta på mig men samtidigt ja lite svårt att "sätta igång" allt annars...

Och ja kyssas det är bara glömma då kräks jag nog! Usch . Haha känner mig hemsk mot min stackars man. Man han är så förstående och vet att jag har ont och hormonerna kan göra en knäpp ;)

• TwinkyIVF
    frucgsvensson skrev 2016-01-26 16:37:11 följande:

Åh, jag är lite orolig nu men jag vet inte om det är helt onödigt. Jag har inte känt så mycket som jag brukar de senaste tre dagarna. Förut höll han på och bökade runt mycket i magen och jag har ju känt och sett utanpå magen. Men nu är det jättelugnt. Är det normalt eller? Har alltid känt då jag lagt mig för att vila/sova, tv-tittande i soffan eller så. Nästan inget då jag ör uppe och rör mig.

Vill inte behöva åka in och kika heller, är sån som person som liksom aldrig åker till sjukhuset hur sjuk jag än är osv, fast nu handlar det ju samtidigt inte om MIG. Men jag vet inte hur vanligt det här är. Har läst någonstans att efter vissa veckor så SKA man känna varenda dag osv, men under vilka veckor gäller det? Gick in i vecka 22 idag.

Har du varit aktiv idag så sover nog liten! Tror inte heller det är någon fara. Min lilla tjej har varit jätte lugn idag också.

Dom kan ju ha lagt sig så man inte känner dom så bra.

Jag vet hur oron går det gör nog vi alla så skönt å ha er alla å bolla med!!
  • TwinkyIVF
    frucgsvensson skrev 2016-02-02 10:42:56 följande:

Dag 2 på jobbet efter 6 veckors sjukskrivning. Det går tungt som bara den. Dessutom har jag från ingenstans (nåja, har ju haft känningar innan) fått foglossning. Har såååå ont i hela bäckenet från ryggen och runt till blygdbenet. Värst är blygdbenet och skinkorna. Det gör sååååå ont.

Åh stackars dig :( Jag har varit sjukskriven i snart 2 veckor för min foglossning som också sitter i blygdbenet. Fy FAN för den smärtan. Min har tyvärr blivit så illa så jag inte kan gå utan kryckor längre :(

Jag hoppas och håller tummarna på att din inte blir värre <3
  • TwinkyIVF
    frucgsvensson skrev 2016-02-02 14:44:32 följande:

Åh fy fan. Jag har varit sjukskriven för stress/rejäl sömnstörning. Ville äntligen tillbaka till jobbet och så kommer det här i förra veckan. Alltså jag kan inte ens lyfta benen då jag ligger i soffan, igårkväll kunde jag inte gå ner på trappen hemma till nedervåningen. Har aldrig upplevt sån här smärta förut! Och så jobbar jag som undersköterska..... Ingen bra kombo.

Försökt få tag på barnmorskan min idag men hon svarar inte trots telefontid. Måste få träffa en sjukgymnast, men det ska tydligen gå via BM här...

Vad får man göra hos sjukgymnasten?

Ärligt talat så kunde sjukgymnasten inte hjälpa mig för det är för illa :( hon gav mig kryckor för 2 veckor sen och en "glidmatta" jag sover på för att kunna komma ur sängen.

Annars första gången gör dom smärt test för att se vad som gör ont typ och man kan få övningar men dom fick jag inte göra pga att min smärta är för dum
  • TwinkyIVF
    frucgsvensson skrev 2016-02-03 15:38:46 följande:

Jag har läst på lite och kikat lite nu så börjar förstå liiiite mer.

Vad skönt för det gör inte jag alls!!
  • TwinkyIVF
    frucgsvensson skrev 2016-02-04 18:03:33 följande:

AMEN till det! Jag håller fullständigt med dig. Om det inte är ok att vi kvinnor tas för givet, varför är det ok att männen ska göra det? Jag tycker absolut att det är bra att möjligheten finns, men jag tycker att det är förjävligt att det ska vara ett "färdigt" beslut redan! Det är inte individanpassat för fem öre. Ska dom få bestämma hur jag vill spendera mitt första år med mitt barn!? Nej tack.

Jag kan säga att jag är rätt traditionell av mig. Jag står gärna i köket medan min man ligger på soffan. Jag städar gärna också. Och ber jag om hjälp så hjälper min man mig gärna! Inga problem alls.

Ja men precis så!!!
  • TwinkyIVF
    Hoppsan2016 skrev 2016-02-08 20:58:36 följande:

Vi har varit klara med namn redan innan vi ens visste att det var en tjej vi väntade på :)

Vi också :) Vi har iof varit överens innan också om namn vi gillat men när bekedet kom att det va en tjej så visste vi :)
  • TwinkyIVF
    Frutopia skrev 2016-02-16 16:24:10 följande:

Jag är orolig åt andra hållet. Kan jag amma? för mina bröst är torra, inte en tillstymmelse av mjölk så långt ögat når :)

Samma här! Mina är inte så spända eller svullna Heller. Vilken vecka är du i? Jag är v.23 nu
  • TwinkyIVF
    Gweny skrev 2016-02-18 20:22:43 följande:

Idag var vi på MVC och fick höra hjärtljuden för 1a gången. Min sambo blev tårögd. Låg på snitt 145.

Alla mina värden var bra också, så kändes skönt.

Åh grattis va bra! Vi va där för någon vecka sen också 155 låg vår lilla tjej på då
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15