• frucgsvensson

Gravid efter IVF hösten 15

Jag har ingen aning jag heller. Och egentligen ska man väl inte analysera och titta så mycket på dom där testen. Men det är ju så svårt!! Jag håller på bli tokig ja snart av oron.

• frucgsvensson

Ja, jag hoppas också att man kan släppa allt snart och bara försöka tro på det här.

Jag har ju också fått ultraljudstid, men jag vet inte om jag ska ringa MVC ännu.. Skulle vilja veta att allt är bra innan man går dit.

• frucgsvensson

Då är du några dagar före mig :) jag är vecka 5 (4+0).

Fast jag fick tid för ultraljud en vecka efter dig. De hade inga tidigare tider. Jag börjar smått förstå det här nu..

• frucgsvensson

Grattis! :) man räknar äggplock som vecka 2+0 tydligen.

Ja, jag har funderat. Men jag tänker nog vänta till vecka 13, om man kommer så långt. Har funderat på att berätta för mamma redan nu bara för att jag står henne så nära, men jag tvekar. Vill samtidigt ha en ultraljudsbild att visa dem så att det blir mer konkret.

Två vänner vet om vår resa och de berättade jag för på en gång.

• frucgsvensson

Hur känner ni er nu i början? Vad har ni för symtom?

Jag har sån jädra mensvärk alltså som går bak mot ryggen/svanken. Lite halsbränna och smått illamående. Ömheten i brösten har avtagit vilket gör mig nojig.

• frucgsvensson

Okej! Jag blir så rädd när den där mensvärken kommer. Känns verkligen som att snart kommer mensen eller missfallet!

Sen har jag märkt att jag blöder i tandköttet nu när jag borstar tänderna. Aldrig hänt förut.

• frucgsvensson

Jag har ingen aning, men läste att det kan bli känsligare då man är gravid. Jag har sån där eltandborste just nu, tycker de. Är så bra. Men jag trycker inte hårt mot tänderna nu då jag blöder. Ska kolla upp hur det är med flour :)

• frucgsvensson

Fy tusan vilka humörsvängar jag har. Jag är så arg och irriterad och vill gråta samtidigt. Det hela gör ju inte saken bättre att jag försöker sluta snusa samt att vi inte hade någon frukost hemma nu när jag vaknat efter nattjobb. Varnade gubben på ett sms innan han kommer hem. Helt galet det här!

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15