Sälma Riit skrev 2016-01-21 22:10:22 följande:
Sånt där gör mig så förbannad! Ska inte barnmorskorna stötta en i ens val? Har hört så många historier om barnmorskor som sagt att alla kan amma bara de vill. Som om det var mammans fel att det inte går! Jag ammade sonen men hade stora problem i början. Jag blev hjälp an en amningsnapp som är djävulens påfund om man frågar vissa bm. Jag vet flera som ammat första barnet men inte kunnat andra gången så jag har rustat mig med argument om det skulle bli så att jag får slita orimligt mycket.
Gweny skrev 2016-01-21 22:56:27 följande:
Frucg>> ja här är det mest full fart på kvällarna med!
Angående amning så är det synd med den pressen s många känner! Slitsamt och barnet får inte i sig tillräckligt. Nä funkar det inte så blir det flaska.
Dock gått bra innan.
En vän till mig hade bestämt sig innan att inte amma pga privata skäl och det blev ju hysteri från dem. Men tänk...hennes barn växte upp ändå!
Ja, det är hemskt. Det enda hon fick var broschyrer om amning och lite tips och trix, inget stöd alls i att kanske strunta i amning och gå över till flaska efter flera veckor med strul. Jag kommer såklart ge det en chans, me n jag kommer inte låta det gå så långt! Nu vet jag ju hur det varit för andra, och kan kanske stå på mig (får se då man väl är där..)