• Junilängtan

Gravid efter IVF hösten 15

Hoppsan2016 skrev 2016-04-29 14:22:42 följande:

Är på väg nu i en ambulans. Bebisen mår bra, jag mår psykiskt inte bra pga byte av sjukhus

Skönt att bebisen mår bra, förstår dock att det är värre psykiskt för din del.

Finns det några mor- farföräldrar eller andra anhöriga som kan finnas där och stötta upp så att din make kan komma loss?

Styrkekramar <3
  • Junilängtan
    Hoppsan2016 skrev 2016-04-29 21:18:44 följande:

I helgen har min mamma barnen. Men hon är förtidspensionär och gör sitt bästa för att ställa upp. Så ni i helgen är maken med mig <3

Vad bra! Kommer du bli igångsatt nu i helgen om förlossningen inte kommer igång av sig själv?
  • Junilängtan
    Hoppsan2016 skrev 2016-04-30 13:26:17 följande:

Jag trot inte det. Väntar fortfarande på odlingsresultat. Har jag ingen infektion så låter de henne att ligga så länge som möjligt, men inte längre än 37+0 vad jag har förstått. Idag är hon ganska lugn i magen men mår iaf bra och det är det viktigaste just nu =) 

Håller tummarna så hårt jag kan att hon får stanna kvar i magen några veckor till!
  • Junilängtan
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-01 00:11:15 följande:

Och nu är det maj och hon är kvar i magen!!!! Wiii

Åh, då blir det väl en majbebis för er? :D Har du hört något om odlingen än? :)
  • Junilängtan

Här är det 2 juni som är bf, känns så långt bort men ändå så läskigt nära!

Jag hoppas han kommer då eller tidigare. Har en fotbollstokig karl hemma som håller tummarna att han kan vara hemma under EM (alltså att bebben kommer senare), och så kan vi ju inte ha det ;)

• Junilängtan
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-01 15:41:45 följande:

Hahaha näää, så kan ni inte ha det. 

Haha jag menar det!
    Gweny skrev 2016-05-01 16:09:02 följande:

Min tycker vårat BF 11/6 är perfekt och hoppas också vara hemma vid EM.

Haha då är vi i samma sits då ;) Typiskt att det är OS i augusti också bara :'D
  • Junilängtan
    Sälma Riit skrev 2016-05-01 18:19:50 följande:

Jag kommer att vara mammaledig både under EM och OS. *dansar Chandler-dansen på bordet*

Förra gången föll det på maken, himla osis :)

Hahaha, antar att du gillar båda två? :)

Vi kommer båda vara lediga största delen av sommaren, så jag får stå ut med att gubben kollar på fotboll i vilket fall :P
  • Junilängtan
    Sälma Riit skrev 2016-05-01 19:32:49 följande:

Jajamensan! Här ska glos på allt! Tänkte nattamma till simkval och fäktningsfinaler eller whatever som är igång ;)

Den enda som jag tror inte kommer att gilla det är sonen. Eller OS kan han nog lära sig att tycka om men två fotbollsmatcher om dagen under em är nog mer än han pallar. Under VM senast var han två och ett halvt och sa till mig: nu vill jag att det ska va slut den där bollen. Stackarn, det var fortfarande gruppspel :)

Då får du ju en toppensommar av tre anledningar då ;) Jag kan stå ut med OS någorlunda... Men fotboll, huuuu, det är en riktig pina för mig!
  • Junilängtan
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-02 01:19:34 följande:

Och jag vann med att få första bebisen i tråden!!!! Havanna föddes 1/5 kl 18.55 med kejsarsnitt. Vägde 2350 gram och andas själv utan problem!!! Vi är överlyckliga nu

Ååh, lilla pluttan, så fin hon är! Stort grattis! <3
  • Junilängtan
    Sälma Riit skrev 2016-05-01 21:37:40 följande:

Jajamensan! Och Sverige är ju med i em! Hur jan du säga att det är en pina??? :)

Jag har aldrig tyckt om fotboll, önskar att jag gjorde, men det går verkligen inte! Har visserligen blivit bättre med åren, har till och med på senaste tid kollat liveuppdateratingar under matcher gubben är intresserad av (börjar tro att hans dna satt sina spår i min kropp) haha
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15