• frucgsvensson

Gravid efter IVF hösten 15

utandig skrev 2015-12-28 20:37:41 följande:

Först å främst Jasmina GRATTIS! gud va roligt!

Jag va på akuten idag efter ett samtal med IVF kliniken. Dom ville att ja skulle åka in ifall de kunde va utomhavande. Det verkar de inte vara. dock sa läkaren att han inte kunde se någon blödning och att slemhinnan såg fint ut, livmodertappen va stängd och han hittade en säck med gulsäck på 8mm han sa att den va något liten och så här tidigt dvs enligt honom 5+5 idag att hitta en liten plutt. han letade febrilt men kunde inte hitta. Hade dock kvar en del vätska i buken OCH dessutom hittade han en säck till som låg långt ner uttryckte han sig, han sa alltså de ser ut som om kroppen vill att den ska bort men den andra ligger fint där den borde. Han kunde varken säga bu eller Bä.Men jag känner mig faktiskt lugn att de inte va något allvarligt fel på mig iaf.Ni andra IVF:are när såg ni hjärtat?  vänligen säg gärna vecka plus dagar, alla verkar räkna olika. :)

Vi fick tid för VUL rätt sent vad jag förstår då jag läst härinne. I vecka 9 (8+0) såg vi ett tydligt hjärta.
  • frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2015-12-28 19:26:45 följande:

Omaprozol är billigare, men samma sak :) Funkar det tycker du?

Ja, men de hade bara losec på det apotek jag var på. Har faktiskt inte tagit någon ännu. Igår somnade jag för natten kl 18 och det är på kvällar jag får värst problem.
  • frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2015-12-29 19:21:16 följande:

Ah ok! Stackare att du är så trött. Hoppas att det hjälper. För mig är det mest sura uppstötningar som är problemet. Speciellt när jag har ätit saker som är gott men inte nyttigt :)

Jag har haft problem länge med sömnen, nu är jag lite förkyld också så det gjorde väl att jag somnade extremt tidigt igår.
  • frucgsvensson

Hur ser era magar ut såhär långt? Ni som vill kan väl lägga upp bild? :) skriv vecka också.

Här är min i slutet på vecka 18 med kläder. (Är mullig sedan innan också så jag tycker mest min mage ser tjock ut).

• frucgsvensson
    Frutopia skrev 2016-01-04 14:25:00 följande:

Jag har också några kilon extra, men skillnaden nu i 18+4 än förra veckan är stor. Även fast jag tycker att jag mest är tjock :) rul på torsdag och jag har alla möjlig mardrömmar och dåliga tankar.. Usch måste tänka positivt.. Kram till er alla gravida mamas :)

Tjusigt! :) jag knäpper inte varenda vecka, men mannen ville att vi skulle börja göra det snart. Går in i vecka 19 imorgon så kanske man ska börja imorgon eller vecka 20. Jag tycker mig inte se någon skillnad heller. Är knappt hård eller nått heller, känns inte som att det ör något därinne! Blir nog mer realistiskt då man varit på RUL.
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-01-04 18:39:45 följande:

Härlig mage! Jag är också mullig så är mer att den börjat bli mer spänd.

Är i v.18 nu

:) jag längtar till den blir mer putig och till jag börjar känna något därinne. Jag är osäker på om jag känt något fladder, kan inte urskilja om det är bebisen eller om det är bubbel i tarmarna. Men de riktiga sparkarna längtar jag efter! :)
  • frucgsvensson
    Junilängtan skrev 2016-01-05 10:17:31 följande:

Ååh kul med magbilder! :) Lägger också upp två.

Börjar synas på mig med, mer på eftermiddag/kväll.

Själv ser jag mest när jag ligger ner, blir en liten hård kula som inte går att "suga in" :D

Fin liten mage! :) vilken vecka är du i?

På mig syns det inte jättemycket då jag ligger, men jag känner en knöl där. Är ju lite mullig så det försvinner lite bland de extra hullet jag har ;)
  • frucgsvensson
    Junilängtan skrev 2016-01-05 16:44:33 följande:

Är i v. 18+4 :) Hade också en del hull sen innan, men det verkar mer ha flyttat sig till sidan på mig eller hur man ska säga. Kommer enligt en kollega bli mer bred än att få en kula :') vet inte om jag ska skratta eller gråta för den kommentaren, haha

Haha okej, hur kan din kollega veta det såhär tidigt? :)
  • frucgsvensson

Jag läser och skriver ibland i en annan tråd som heter "junibebisar 2016" och där skrevs det nyligen om gravidförsäkring. Jag blev lite orolig nu då jag inte tecknat någon ännu. (står att trygg hansas ändå inte börjar gälla förrän i vecka 22). De var någon som skrev att man måste ha någon viss försäkring innan RUL ifall de hittar något som är fel på bebisen. Det skrevs även att det fanns en gravidvariant av försäkring, men att den inte täcker om det visar sig vara något fel på RUL. Hur har ni som haft RUL gjort? Vi har ju RUL till veckan på torsdag, så det bör fixas innan om det nu är så..

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15