• Gweny

Gravid efter IVF hösten 15

Sälma Riit skrev 2015-12-31 22:45:32 följande:

Senaste nyår var jag också gravid. Det tänker jag mycket på. Men nu är jag i vecka 20 och inte 5 så det ska väl gå bättre 2016 :) Gott nytt år till er alla från mig också!

Det bara måste gå bra nu!

Sa till sambon efter tolvslaget: I år ska vi få barn!
  • Gweny
    Junilängtan skrev 2016-01-01 15:45:01 följande:

Haha det var precis vad vi sa till varandra också! Känns fortfarande overkligt och fantastiskt :D

verkligen!!
  • Gweny
    Lutetzia skrev 2016-01-01 23:08:08 följande:

Jag och min man skålade för det nya året och vår efterlängtade bebis i alkoholfri cider iklädda pyjamasbyxor. Jag har aldrig varit så obrydd om nyår och det var underbart befriande. :)

Också i alkofri cider och pyjamasbyxor! varit sjuk i 1,5 v, så var extra lugnt. Skönt faktiskt.
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-01-04 12:56:16 följande:

Hur ser era magar ut såhär långt? Ni som vill kan väl lägga upp bild? :) skriv vecka också.

Här är min i slutet på vecka 18 med kläder. (Är mullig sedan innan också så jag tycker mest min mage ser tjock ut).

Härlig mage! Jag är också mullig så är mer att den börjat bli mer spänd.

Är i v.18 nu
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-01-04 18:44:57 följande:

:) jag längtar till den blir mer putig och till jag börjar känna något därinne. Jag är osäker på om jag känt något fladder, kan inte urskilja om det är bebisen eller om det är bubbel i tarmarna. Men de riktiga sparkarna längtar jag efter! :)

Ja jag går och väntar på att få känna rejäla rörelser och så sambon får känna.
  • Gweny

Vi ska inte ta reda på könet, men kul att göra tester.

En spådam trodde tjej.

Ringtest pojke

Birkabonattest pojke.

Svärmor trodde kille, hon har tydligen haft rätt ofta.

Men vi får se om 5 mån.

Angående försäkring så har jag haft trygghansa innan.

• Gweny
    Frutopia skrev 2016-01-07 16:08:32 följande:

Åh vad skönt att Rul gick bra, vi ska få en liten frisk flicka som var lika otålig som sina föräldrar <3

Åh kul att se! Härligt med en liten tjej.
  • Gweny

Jag har läst att vid IVF är chansen större för pojke och vid ICSI mer vanligt med tjej.

• Gweny
    Junilängtan skrev 2016-01-08 12:23:40 följande:

Nu är vi hemma efter rul, allt såg bra ut :) Det blir den första pojken i tråden än så länge då, så min tes bekräftades inte alls ;)

Fick dessutom frågan om vi ville komma på UL en gång till nästa vecka, i studiesyfte. Så vi får se vårt lilla hjärta ytterligare en gång <3

Gweny - haha då fick vi gå emot lite till då, vi gjorde icsi :)

Gjorde ni då! kul med kille.

Nästa måndag är vårt RUL.
  • Gweny

Går in i v.19 idag! Längtar till RUL nästa måndag.

Vi har flyttat in i vårt nya hus nu, så har lite att sysselsätta mig med tills dess.

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15