• malin0313

lån med anmärkningar

Hej!

Jag och min sambo vill köpa något större än det vi bor i nu. (Sambon äger lägenheten själv)

Men jag har två anmärkningar hos kronofogden pga rent slarv.. det är två månader emellan dom. Jag betalade in kronofogdsskulderna på en gång när jag fick hem dom i ren panik, då jag inte riktigt förstod ens hur jag fått dom hehe. Jag har alltså inte haft problem med ekonomin.

Vi är båda fastanställda på heltid sen mer än ett år tillbaka och tjänar tillsammans 51000 kr INNAN skatt. Inga barn eller billån osv.

Sambon kommer gå med vinst vid eventuell försäljning och kommer ha 800 tusen till 1 miljon i insatts till nästa köp. Vi är intresserade av ett nybygge där kedjehusen kommer säljas för 4,7-5 miljoner. Tror ni detta är omöjligt för oss att få lån till? Gärna handelsbanken då det är där sambon har lån just nu. Bluestep är inget alternativ!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-18 18:15
    Fler?

• Svar på tråden lån med anmärkningar
  • malin0313

Självklart kommer vi kontakta banken så småningom. Jag är rädd för att bli nekad och tänkte leta lite hopp här först!

Tack för tipset, önskar jag kunde vetat det då! Men nu var det 8 månader sen detta hände så det lär ju vara försent. Och planerar inte att gå igenom det igen :)

• malin0313

Tack för svaren.

Vet ni om mycket beror på hur mycket pengar man vill låna eller har det bara att göra med att det är just ett lån? Tänkte om man måste tänka i andra prisklasser pga anmärkningarna, om ni förstår vad jag menar.

• malin0313

Ja jag är säker. Fick hem ett brev från uc där det stod 2 anm. Det var från radiotjänst. Är det kört då eller? :(

• malin0313

Ja alltså 2 anmärkningar har jag, och jag vet att banken kommer se dessa. Jag undrade mest om det kan fungera ändå i och med att jag tar lån med en annan som inte har anmärkningar. Vi har en stor insats och hyfsade löner tillsammans.

Svar på tråden lån med anmärkningar