Inlägg från: Liten till |Visa alla inlägg
  • Liten till

vår bebis har en för bred nackspalt, någon med erfarenhet?

Hej! I julas gjorde vi kub, fick 1:14 på downs och en nackspalt på 3,5. Det är ju precis gränsen för att börja bli för stor spalt.

Gjorde mkp direkt och fick svar på 3dagar, och det var inga fel! Nu sover världens vackraste 3månaders flicka bredvid mig

så jag hoppas det går lika bra för dig!! Jag tyckte oron blev en aning mer hanterbar när jag räknade om sannolikheten i procent. 1:14 är ju ca 93 % chans att alt är bra, för dig är det ännu större chans att allt är bra.

Mkp gick bra, de fick ta två gånger ( efter varann) då den första slangen hade något fel så vi fick ta om. Jag vilade mycket de två första veckorna efter för säkerhetsskull.

• Liten till

Just ja, som följd av de dåliga siffrorna fick vu vanliga rutinultraljudet gjort av en läkare istället för barnmorska, samt ett extra hjärt-ul i v24-25 någon gång. Men som sagt en pigg och glad tjej kom ut 4dagar efter bf

Det jag läste mycket när jag väntade de hemska dagarna var att om nacken inte är så bred, men man får höga siffror och det inte är nåt fel på någon trisomi så väntar man ofta en tjej. Och på mig stämde det ju! Det var något pappA värde som skulle vara högt och ett annat som var lågt eller tvärt om.

• Liten till
    catjos skrev 2015-10-19 10:24:13 följande:

Tack för era lyckönskningar!

Har ännu inte fått svar... Hoppas idag eller i morgon då det gått en vecka. Varje dag som telefonen inte har ringt har varit en bra dag.. :) spännande det där med att det oftast är tjej! Har en liten tjej sen innan men vi ska inte ta reda på könet denna gången. Däremot så sa barnmorskan en gång som gjorde ul "han" till den utan att tänka sig för. Log lite för mig själv men ifrågasatte inte då jag inte visste om min sambo också hade hört :P Hjärtljuden är dock höga 153 så det tyder ju också på flicka om man tror på sånt :)

Du kan ju ringa och fråga

Jag sa till när jag var där att jag ville ha telefonsamtal oavsett om det var bra eller dåligt, och det gick bra.
  • Liten till
    catjos skrev 2015-10-19 20:21:45 följande:

Jag bad om samma sak men det gick inte? Dom hade sin policy enligt doktorn... Men väntar mig svar i morgon och har dom inte ringt kanske brevet dimper ner i brevlådan under onsdagen. Kan ju ringa i värsta fall men tror du dom som sitter och svarar få ge ut sån info? Om det är dåligt?

Jag vet inte. Jag hade sån extrem tur, att eftersom det var precis runt nyår så ringde jag på torsdagsmorgonen (tog provet på tisdagen) bara för att få veta att det prov de tagit räckte, för läkaren sa att det var lite lite. Men då sa sjuksköterskan att hon skulle kolla det direkt, och då sa hon att mitt prov precis höll på köras. Så runt 16 borde det vara klart, "vi kan ju ringa om vi hinner" sa hon.

Sen sa hon "nej vet du vad, jag ringer dig oavsett om det blir klart så slipper du passa telefonen hela eftermiddagen".

Sedan ringde hon upp mig från sin privata mobil en halvtimme efter att deras avdelning egentligen stängt, för då hade hon ringt och tjatat på labbet så jag skulle hinna få veta innan helgen DET är en människa man är glad åt att just hon jobbade!!
Svar på tråden vår bebis har en för bred nackspalt, någon med erfarenhet?