• Tow2Mater

Umgängesrätt

Anonym (Ledsen pappa) skrev 2015-09-16 17:57:51 följande:

Och 2 gånger under en hel vecka under vilka han verkligen trivs här. Resan tar ca 4 timmar ...

Jag har därför uttryckt min önskan att ha min son varannan vecka. Något hon vägrar. Hennes argument är att vad händer när han ska börja skola? Och att det inte är aktuellt med 2 dagis. Varpå jag har sagt att hon kan säga upp sin plats då han är 15 timmars barn och hon ska vara föräldraledig i 1 år. Så menar jag på att hon kan ha han hemma hennes vecka något hon också vägrar

Det låter ju som det skull funka just nu, och barnet skulle slippa pendla så långt på en helg.
    Du får väl kontakta familjerätten och om hon inte vill diskutera med dig där, skaffa en advokat som kan forsoka hjälpa dig.
  • Tow2Mater
    Drottningen70 skrev 2015-09-16 19:06:37 följande:

Och när det är dags för skola blir det helt omöjligy med två boenden så långt isär.

Men mycket kan ju hända på 4 eller 5 år. Att "planera" for skolgången for en tvååring låter ju absurt. Att få det att fungera i nutid på ett tillfredsställande sätt borde ju vara viktigare.
  • Tow2Mater
    Drottningen70 skrev 2015-09-16 19:31:13 följande:
    ... Och att få det att "fungera i nutid".. Borde ju göra att man som normalfungerande förälder till en 2 åring och kommande bebis väljer att INTE flytta till andra sidan landet...
    Jovisst, men nu är ju inte just det ett alternativ som diskuteras...
  • Tow2Mater
    Anonym (Ledsen pappa) skrev 2015-09-16 17:57:51 följande:

Jag har nu efter prat med familjerätten och även en familjejurist bestämt mig för att kolla här inne å se om man kan få lite stöd/tips/kunskap.

Ser nu att du kontaktat dem. Vad säger de? Att du ska kolla på familjeliv? :)
Svar på tråden Umgängesrätt