• mariaesk

2900 sek för doppresent???

Vill köpa den här till min systerbarns dop. Är den prisvärd eller finns det någon annan som har bättre pris på bebisavtryck - eller som köpt från pargoletti?????
    vill köpa något fint men inte allt för dyrt. andra förslag mottas tacksamt. Fast inga böcker eller småskräp.

• Svar på tråden 2900 sek för doppresent???
  • kaffe

Ska jag vara helt ärlig tycker jag inte den är fin. Ser ut som en avhuggen hand och fot.  Är du säker på att din syster kommer gilla den?

• Genuin

Tycker inte heller om den. Hand och fotavtryck skall ju vara av det egna barnet, det är ju hela poängen med dem.

• ninasord

Bara fotavtrycket i större modell hade varit fint bredvid det där gröna. Underlaget passar inte färgmässigt, bakgrunden är då genialisk, man ser verkligen kontrasterna inuti glaset. Spelar det någon roll vems fot det avbildar, fot som fot. Jag skulle ha sparat bilden på datorn och nöjt mig med den, det kostar inte heller, men å andra sidan var den inte så snygg. Bilden är inte perfekt.

Fhjärilarna hade jag inte velat se öht.
    Vad är dom bra för?

Och hade jag en bebis så behöver hen inte visa sin näve på det där sättet. Det passar inte, det borde tom. vara barnförbjudet. Att uppmana barn till våld är aldrig okej.

• BCH52

Jag tycker att en sån där present känns lite creepy! Vilket barns avtryck är det där liksom?Men om man vet att föräldrarna skulle uppskatta det så går det säkert bra.

• Benedicte127

Jag tycker inte heller att den är fin. Vet du att din syster skulle gilla den?

• VemÄrJagVemVet

Här är ett kit du kan köpa så kan din syster göra avgjutning av det egna barnets små händer och fötter. Du kan ju alltid dekorera ramen med någon fin, personlig text. Avtrycket blir i gips, den här är ren budgetvariant.

www.kopbarnvagn.se/sv/artiklar/my-first-art-2-avtryck-foto-vit-ram-3.html

Om du vill ha kristall eller finare i gips, tycker jag väldigt mycket om den här sajten. Har sett deras kristall live hos en kompis, den är hur fin som helst. Det är fortfarande barnets avtryck, dvs inga dussinavtryck som de säljer färdiga

www.lifestone.com/sv/ 

Lycka till.

• mariaesk

Men hallå....så klart att det blir min systers bebis hand och fot. Får väl köpa ett presentkort till henne.....och så gör det den efter bebisens avtryck....det är alla fall kristallglas och gjort för hand så det är ju värt mycket tycker jag.

• VemÄrJagVemVet

Om det inte ska vara avtryck, så kan jag tipsa dig om guldfynds tenngrejer och annat de har också. Jag själv tycker mycket om flera av dem. Titta in i en Guldfyndbutik, de är mycket finare i verkligheten än på fotona:

www.guldfynd.se/artiklar/presenter/kategorier/dop/

• Orkide

Jag tycker inte det var så fint. Skulle nog inte bli så glad.
    Presentkort för barnfotografering kanske eftersom du lägger ganska mycket pengar?

Svar på tråden 2900 sek för doppresent???