• Evm

någon som gjort skalfasader?

Jag har varit på konsultation om skalfasader idag och jag undrar om det är någon som har gjort det? Nöjd med resultatet? Gjorde det ont?

• Svar på tråden någon som gjort skalfasader?
  • Evm

Nu är det bokat, 9/10 är det dax! Om jag inte fegar ur och avbokar dvs.

• Evm
    enimini skrev 2015-09-18 14:52:51 följande:

Jag har inga men jag är ändå nyfiken på kostnad och hur länge dom håller. Eller hur länge dom håller sig snygga. Min tandläkare här sa en gång att de måste bytas ut ungefär var femte år och kostar ca $1500 per styck, det låter ju sanslöst. Och här verkar det som om det endast är kändisar som gör dom, typ alla kändisar har skalfasader.

Det låter som plastvarianten. Jag ska göra porslin. De kostar ca 4000kr styck (om man inte behöver rotfylla vilket jag eventuellt behöver, då blir det nästan 4000 till) och de håller i 25 år typ.
  • Evm

Nu har jag varit och slipat ner tanden, rätt mkt då den var rätt mkt sned och det var verkligen inga som helst problem, jag fick lugnande innan som så här i efterhand var helt onödigt. Det kändes ingenting!

Om två veckor får jag den riktiga tanden, nu har jag en provisorisk i plast som även fast den är gjord på avtryck av den sneda tanden ser mkt bättre ut än innan :)

• Evm
    enimini skrev 2015-09-18 14:52:51 följande:

Jag har inga men jag är ändå nyfiken på kostnad och hur länge dom håller. Eller hur länge dom håller sig snygga. Min tandläkare här sa en gång att de måste bytas ut ungefär var femte år och kostar ca $1500 per styck, det låter ju sanslöst. Och här verkar det som om det endast är kändisar som gör dom, typ alla kändisar har skalfasader.

Nu såg jag att du skrev dollar, jag trodde du skrev 1500kr. Låter konstigt att en så dyr håller så kort stund. Du får åka till Sverige och göra det :)
  • Evm

Nu har jag fått min och jag är så nöjd, äntligen raka tänder och det syns inte öht vilken av framtänderna som är den äkta och vilken som inte är det :)

Svar på tråden någon som gjort skalfasader?