Inlägg från: BigMami |Visa alla inlägg
  • BigMami

2-2,5 år mellan syskon eller vänta?

Jag har barn födda mars 03, november 04, november 12 och april 15. Jag föredrar nog november framför våren. Då den första tiden gick åt att amma amma amma.. jag satt klistrad i soffan i 2 månader! Inte så kul då solen och värmen just hade kommit. Gå ut och amma timmar i lekparken kändes inte heller så lockande om 2 åringen skulle få för sig att dra iväg, ramla och slå sig osv.. Jag har alltid sagt att ska de ha syskon så vill jag ha dem någorlunda tätt Nu är det också rätt skönt med stora barn som är självgående och kan hjälpa till om det behövs..

• BigMami
    SweetJune skrev 2015-10-13 22:36:07 följande:

Tack för svar. Roligt att du tyckte hösten (nov) var en bra tid att få barn. Kan vara mysig tid. Som du säger, man sitter klistrad och ammar första tiden. Köpte du nya kläder då barnen föddes under olika årstider?

Ja eftersom vi hade en pojke först och fick en flicka sedan Nej men mycket kunde hon ha efter brorsan och en del fick vi. Vi var inte heller ute så mycket om det var för kallt eller åkte till stormarknader (rs-virus). Så hon kunde ha en del av hans kläder i alla fall.
Svar på tråden 2-2,5 år mellan syskon eller vänta?