Inlägg från: tulip79 |Visa alla inlägg
  • tulip79

2-2,5 år mellan syskon eller vänta?

Nu är mina barn små men de leker väldigt bra ihop. Storebror är 2 år o 2 mån äldre än lillasyster. Han blir 4 om en månad. Planen var inte att få dem så tätt, men eftersom det tog 10 ivf-försök att få honom, tänkte vi att det kommer ta tid andra gången oxå - men vi lyckades första gången. Är ändå nöjd med att de är födda relativt tätt o kan ha glädje av varandra .

• tulip79

Nu är mina födda i slutet på oktober o början på januari. Båda gångerna var det jättelugnt på förlossningen! Jag var lite rädd för all vintersjuka men som tur var slapp vi.

Det var jättysigt med barn i oktober! Hela vintern var snöfattig o det gick fint att ut o gå med vagn på småvägarna.

När dottern föddes i januari det barmark, vilket jag inte räknat med, men det var tur för efter en timmes bilfärd föddes dottern efter bara 30 min på sjukhuset!

• tulip79

När det gäller kläder.... lillasyster som föddes i jan (3,7 kg o 54 cm) har haft jättemycket av storebrors kläder. Han föddes i okt (4,3 kg o 56 cm). På 18 månaderskontrollen var de båda 88 cm men det skiljde ett halvkilo i vikt! Så hon är i fatt honom. Vi har kompletterat med lite tunikor o klänningar, men hon använder väldigt mycket av storebrors kläder, även skor o ytterkläder.

Svar på tråden 2-2,5 år mellan syskon eller vänta?