Anonym (Försöka igen med albyl minor) skrev 2015-09-13 10:49:54 följande:
Haha! Ja men såklart att man gör det, de skulle jag också göra!
Jag kommer också att kräva ett tidigt ultraljud denna gång. Kan inte gå till vecka tretton utan att se ett hjärta igen. Kommer att vara nervös redan som det är så att jag hoppas att de inte ska vara några problem.
Målet är att jag ska pricka in ägglossningen nu med en gång efter missfallet som hände förra veckan. Har varit på efterkoll, allt är ute och läkaren sa att det bara är att försöka igen så fort jag slutat blöda vilket jag gjort nu. Så jag har ägglossningstester redo att börja testa med från och med i morgon. Jag hoppas att vi kan få ett plus lika snabbt som förra gången då det tog sig på första försöket. :) Då hade vi dessutom bara oskyddat sex en gång runt ägglossningen, hoppas att vi är superfertila och att det inte bara var tur. :P
Hur snabbt blev du gravid igen efter dina ma?
Kram!
Det har tagit lång tid för mig att bli gravid de flesta gånger.
Första barnet (MA i v 17) tog ett år att "sätta sig". Fick se hjärtat i vecka nio tror jag och då var allt bra.
Andra gången tog det ca ett halvår (jag blödde dock ganska länge efter första då barnet var 5 månader och därför blev det en förlossning).
Tredje gången tog även det ett halvår ca. Den graviditeten gick ju hela vägen.
Sista graviditeten tog det på sex INNAN spiralen togs ut :) BM påpekade att jag skulle ha ägglossning vilken dag som helst och skojade om att jag kunde bli gravid om jag haft sex nyligen. Viket vi haft dagen innan ;)
Två veckor senare ringde jag henne och fick en första tid redan veckan efter ;)