Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

Trombyl, erfarenheter?

Beklagar ditt ma!! Jag har självmedicinerat med 1/3 albyl minor genom mina tre senaste graviditeter (av sex, har haft tre mf och ett ma). Fick det inte utskrivet efter utredning av upprepade mf utan fick självmedicinera. Jag har fått ett mf även då jag tagit acetylsalicylsyra så för mig har det nog inte spelat roll, dock äter jag det även denna graviditet (är i v 22) eftersom det inte är nån direkt risk med det. För mig har sköldkörteln nog varit boven för både graviditeten med sonen och den graviditet jag har nu har jag medicinerat med Levaxin för underfunktion i sköldkörteln (hypotyreos). Så, trombyl kan hjälpa, men mitt tips är att försöka kolla sköldkörteln via vc också. Lycka till!!

• qatteriin
    Anonym (Försöka igen med albyl minor) skrev 2015-09-12 21:19:14 följande:

Hej! Tack för ditt svar!

Får undersöka det om inte albyl hjälper nästa gång. Hur gör de tester på sköldkörteln? Svårt att få den undersökt?:/

Tack snälla!

Vet faktiskt inte hur lätt eller svårt det kan vara att få prover tagna, för det är blodprover som krävs. Rätt basic prover just de, dock. Mig testade de under utredningen men jag fick ändå kämpa för att få medicin, då jag låg precis på gränsen. Men uppenbarligen hjälpte medicinen...
Svar på tråden Trombyl, erfarenheter?