Barn och hund lika värda!
Tycker personligen att hundar är värda mer. Om jag kunde välja mellan att rädda min hund eller någons skitunge så skulle jag helt klart ta min hund.
Tycker personligen att hundar är värda mer. Om jag kunde välja mellan att rädda min hund eller någons skitunge så skulle jag helt klart ta min hund.
Varför ska jag bry mig om någon annans unge?
Ja, det tycker jag. Förstår inte varför djur skulle betyda mindre, för mig är det inte så. Väljer djur över människor vilken dag som helst. Sen om du vill kalla mig en massa saker på grund av det, ok. Bevisar ju bara hur djur är så mycket bättre än människor.
Fast det är ju precis det... Jag har empati för djur.
Det är inte fel att känna med djur. Och ja, jag har empati med alla djur, dem är alla underbara varelser som förtjänar så mycket mer än vad dem får.
Nej, jag äter inte kött. Eller använder skinnprodukter. ELLER dricker mjölk. Så försök med något annat nu istället.
Det spelar ingen roll hur mycket du än kommer försöka få mig att ändra mig gällande detta. Djur ÄR bättre och jag skulle fortfarande inte tveka en enda sekund på att rädda dem i alla lägen istället för någons unge. Punkt.
Ha en bra kväll!
Det är inte fel att känna med djur. Och ja, jag har empati med alla djur, dem är alla underbara varelser som förtjänar så mycket mer än vad dem får.
Nej, jag äter inte kött. Eller använder skinnprodukter. ELLER dricker mjölk. Så försök med något annat nu istället.
Det spelar ingen roll hur mycket du än kommer försöka få mig att ändra mig gällande detta. Djur ÄR bättre och jag skulle fortfarande inte tveka en enda sekund på att rädda dem i alla lägen istället för någons unge. Punkt.
Ha en bra kväll!
För mig är det en ännu lättare fråga, eftersom jag VET att isbjörnar (eller hundar, om vi nu tar den diskussionen också) bara kommer knalla vidare och leta reda på någon annan stans att jaga säl (precis som hunden i det där förbannade, brinnande huset kommer springa ut själv bara det finns öppna dörrar). En människa är inte lika väl rustad för att klara sig mot en björn som en björn är att bli berövad en människa som föda.
Det som skrämmer mig (som naturmänniska med lite udda erfarenheter) lite i såna här diskussioner är att folk tror att djur är hjälplösa. Det är de INTE. En hund behöver sällan räddas från brinnande hus, för de klara sig själva, jämfört med grannens två-åring, isbjörnar behöver inte döda människor för att överleva, de går och jagar någon annan stans.
Orsaken till att jag hatar tankeexperiment. Verkligheten existerar inte i dem......
Polisen kan bussa hunden på en människa. Och den kan bitas hårt. Lagligen. Är då hunden mer värd?
Jag är helt enkelt en riktig djurvän. Och vill rädda alla djur i hela världen... Om jag bara kunde. Sen om jag är empatistörd för det... Ja, då vet jag inte.
Men självklart skulle jag vilja rädda både hunden och någon annans barn.
Varför fortsätter du? Helt otroligt.
Vad jag menar är om tex en mamma som har arbete och barn i Sverige inte får bli svensk medborgare utan får besked om att hon och barnen ska skickas tillbaka till muslimlandet de kom ifrån och där blir hon dödad. För att åtminstone rädda sina barn gömmer hon dem hos bekanta och själv springer hon iväg i panik för att ordna vidare flykt. Polisen hittar henne och försöker stoppa henne men hon lyder inte så de skickar hunden efter henne. Vad jag vet kan en hund allvarligt skada en människa. Är då hunden mer värd eftersom även polisen vet att hon blir dödad och barnen föräldralösa om polisen och immigrationsverket tvingar dem tillbaka därifrån de kom.