Inlägg från: Mael08 |Visa alla inlägg
  • Mael08

Barn och hund lika värda!

Är du allvarlig? Så du menar att om ditt hus stod i lågor och du bara kunde rädda en av dem, din hund eller ditt barn, då skulle du alltså lika gärna rädda din hund först? Har du barn själv?

Påslag av hormonet oxytocin bevisar inte ett dugg, det kan man ju få genom att gosa med en gullig kanin eller kattunge.

• Mael08
    Lioness13 skrev 2015-09-12 09:47:44 följande:

Jag har inga barn men hade jag gillat djuren mer ön barnen så klart jag räddat dem. Jag räddar mina djur före andra människor, är det dessutom lag på så.

"Om du hade gillat djuren mer än barnen"??? Herregud, jag hoppas att du inte skaffar barn förrän du har fått lite vett i skallen. Dessutom finns det ingen lag som säger att du är skyldig att rädda dina djur före andra människor, var i hela friden har du fått det ifrån?
  • Mael08
    doge skrev 2015-09-12 19:13:22 följande:

Varför då? Varför ska hon rädda någon annans käraste istället för sin egna käraste? 

För att alla vettiga människor skulle rädda ett barn före vilket djur som helst.
  • Mael08
    doge skrev 2015-09-12 19:53:35 följande:

Kan du motivera varför? Varför är en människa mer värd bara för att det är en människa? 

Jag kan tänka mig att mina modersinstinkter skulle sätta in och jag skulle rädda ett barn bara för det, men iom att det är så som TS säger att det här bandet och oxycontinhormoner mm gör att man binder sig lika starkt till en hund som man gör till ett barn så tror jag nog att jag hellre hade räddat mig egna hund i första hand och inte ett okänt barn. 

Hade det varit en okänd hund och ett okänt barn hade det varit en annan situation. 

Behöver det verkligen motiveras? Har du träffat någon som har förlorat ett barn? Har du även träffat någon som har förlorat sin hund? Upplever du att dessa människors sorg är lika stor? Eller har du kanske själv varit med om båda dessa förluster så att du kan jämföra?
Svar på tråden Barn och hund lika värda!