• Libra1

Ivf behandling

Tanja88 skrev 2015-09-11 23:08:41 följande:

Hej , på onsdag ska jag till malmö för att prova att ta sprutorna inför kommande ivf behandling.

Jag är bara såååå nervös , mest för att jag är nålrädd men också för hur det ska fungera såklart många tankar!

Skulle vilja ha lite tips & råd osv för att slappna av. Ni får mer än gärna dela med er av era erfarenheter. :) även ni som ska påbörja ivf behandling snart , hade varit skönt att ha ngn att prata med som går igenom samma sak.

Sen undrar jag om ni tror att jag kommer börja med behandlingen veckan efter då jag ska ha min mens den 25-26/9 ?

Jag har gjort 5 försök. Så är lite rutinerad.

Jag var också nervös över sprutorna. Men det gick faktiskt bra. Första var värst för mig. Sprutorna är väldigt lätta att ta och nålen är tunn och känns knappt. Många tar hjälp utav sin partner om de är väldigt spruträdda.

Vill du träffa tjejer som också håller på med IVF så är vi några som ses en gång i månaden. :)

Ska du gå på RMC eller privat?
  • Libra1
    Tanja88 skrev 2015-09-12 07:59:44 följande:

Okej vad skönt att höra :) jag ska gå på rmc ! Har du också gått i Malmö ? Mvh Tanja

Jag har gått där innan. Går numera på Nordic IVF Center.
  • Libra1
    Tanja88 skrev 2015-09-19 23:18:42 följande:

Sprutorna var ju inget alls att vara rädd för :p nu ska jag bara vänta på min mens som jag ska ha nästa helg så får jag hoppas att jag får börja min Behandling denna månad :) håll tummarna för mig nu , eller oss , det behöver vi :) De har iaf valt det korta protokollet för oss ! Jag är så taggad att nerverna är utanför kroppen :)

Ett stort lycka till! Jag håller tummarna. Skönt att det blev korta protokollet. Det går mycket snabbare. :)
  • Libra1
    Tanja88 skrev 2015-09-22 21:18:22 följande:

Ååååh vad förbannad & ledsen jag är ! Ngn annan som varit med om detta?

Jag ringde in igår & talade in på meddelande till rmc i Malmö som man ska göra då min mens kom igår ! Eftersom jag ringde innan kl 08 idag så ska jag ju bli uppringd idag ! Då jag provade ut sprutorna fick jag för mig att de skulle ringa på förmiddagen & när de idag forfarande inte hade ringt kl 13.00 ringde jag in för att höra så jag hade fått rätt för mig ( började tänka om de kanske BARA skulle ringa OM man skulle få börja sin behandling ) men hon jag pratade med sade då att : nej de ringer oavsett vad , de kommer ringa idag de arbetar till kl 16.00 så oroa dig inte . Jag tackade för svaret & lugna mig lite. Har varit på helspänn hela dagen & varit så himla nervös . Det känns ju som att man har 50/50 chans för att vinna storvinsten. Men de har INTE ringt!!!!! Hur fan ska jag tolka det? Kan man börja på sin 3e mensdag med sprutorna ? Så mkt frågor som man ej kan ställa heller förrän imorgon när de öppnar sin telefon! Åh är så frustrerad ! Hjälp !!!

Det är tydligen väldigt många som är igång just nu så det är inte säkert att du får börja denna månaden. Har en vän som har fått nej 2 månader i rad. Tråkigt! Så börja inte innan du har fått klartecken.
  • Libra1
    Tanja88 skrev 2015-10-08 22:54:57 följande:

[quote=75834493][quote-nick]TwinkyIVF skrev 2015-10-04 17:04:35 följande:[/quote-nick]Åh va spännande! Kul att du är igång nu! Äggplocket kommer gå hur bra som helst :) Jag gjorde det den 25/9.

Jobbigt med magen dock :( hoppas det går över! Lycka till imorgon!

[

Äggplocket gick bra , gjorde ganska ont men ingen smärta man inte klarar av . Gjorde återföring igår så nu väntar jag på att det ska bli 22oktober så jag kan ta gravtest & hoppas ju massor på ett fint plus :)

Hur går det för dig då? :)

Grattis till ruvningen och lycka till! :)
Svar på tråden Ivf behandling