• cage1981

Selen mot tpo-ak?

Nån som har fått ner tpo-ak med hjälp av Selen? Och blivit gravid tack vare det?

♥ ♥ Vår älskade dotter - född 7/7-2012 ♥ ♥
  • Svar på tråden Selen mot tpo-ak?
  • chbw
    cage1981 skrev 2015-09-28 09:08:44 följande:

Men då.. håller tummarna för att det är något! 

Ja, det började lite smått igår men det har inte satt igång ordentligt ännu så vi får se. Så trist, vaknade och var rätt illamående och med ömma bröst men sen så kom det lite rosa/rött senare under dagen som har varit väldigt sparsamt sen dess.

Absolut, det gör jag. Men kommer väl ta nya prover först om en månad ungefär så det dröjer lite. =)

Blankt idag igen, docl var det "dåligt" urin, så får se imorgon igen .

Okej är du säker att det inte är nid- eller genombrottsblödning? :)

Ja okej :)

Kram
  • cage1981
    chbw skrev 2015-09-28 15:32:04 följande:
    Blankt idag igen, docl var det "dåligt" urin, så får se imorgon igen .

Okej är du säker att det inte är nid- eller genombrottsblödning? :)

Ja okej :)

Kram
    Hur har det gått?

Ja, idag satte det igång ordentligt tyvärr. Vi bestämde att vi tar ett litet break i de aktiva försöken och bara försöker ta det som det kommer framöver. Så drygt att det ska bli ett kämpande... :(

Kram!
  • chbw
    cage1981 skrev 2015-09-29 19:29:09 följande:
    Hur har det gått?

Ja, idag satte det igång ordentligt tyvärr. Vi bestämde att vi tar ett litet break i de aktiva försöken och bara försöker ta det som det kommer framöver. Så drygt att det ska bli ett kämpande... :(

Kram!
    ingenting än så länge, varken plus eller mens.  

okej :/ Ja, det är inge kul alls, blir ju bara ett stressmoment till slut :/ 

kram
  • cage1981
    chbw skrev 2015-09-29 23:25:09 följande:
    ingenting än så länge, varken plus eller mens.  

okej :/ Ja, det är inge kul alls, blir ju bara ett stressmoment till slut :/ 

kram
    Nu då? =) 

kram på dig
  • chbw
    cage1981 skrev 2015-10-05 08:58:39 följande:

Nu då? =) 

kram på dig

Det blev mens här. Fick snabb tid hos mottagningen dock o började med tabletterna (letrozole) i lördags. Ska ta sista tabletten på onsdag, sen vul igen på måndag, då får jag veta när jag ska ta sprutan :)

Känner du nån skillnad i ditt mående sen du började med selenet? :)

Kramar
  • cage1981
    chbw skrev 2015-10-05 12:08:44 följande:
    Det blev mens här. Fick snabb tid hos mottagningen dock o började med tabletterna (letrozole) i lördags. Ska ta sista tabletten på onsdag, sen vul igen på måndag, då får jag veta när jag ska ta sprutan :)

Känner du nån skillnad i ditt mående sen du började med selenet? :)

Kramar
    Aj då! Men vad bra att det gick fort med tiden! Håller alla tummar för att detta går vägen nu! =) Ska du ta sprutan själv eller gör du det hos mottagningen? Känner du någon skillnad i kroppen efter tabletterna?

Jag har inte lagt märke till något särskilt, det har varit så mycket annat under den här tiden tyvärr. Men jag fortsätter äta selenet och ska snart se till att ta nya prover. =)

Kroppen är konstig den här månaden iaf, verkar som att äl redan är på g... Är på dag 9 idag. Har några äl-tester kvar från förra månaden men vi skulle ju pausa försöken nu ett tag så jag vet inte om jag ska använda de öht. Vi vill ju få syskon men det är lite för mycket uppförsbacke just nu vilket är orsaken till att vi tänker oss att inte vara så aktiva i försöken. Klurigt.. 

Kram
  • chbw
    cage1981 skrev 2015-10-07 10:34:46 följande:

Aj då! Men vad bra att det gick fort med tiden! Håller alla tummar för att detta går vägen nu! =) Ska du ta sprutan själv eller gör du det hos mottagningen? Känner du någon skillnad i kroppen efter tabletterna?

Jag har inte lagt märke till något särskilt, det har varit så mycket annat under den här tiden tyvärr. Men jag fortsätter äta selenet och ska snart se till att ta nya prover. =)

Kroppen är konstig den här månaden iaf, verkar som att äl redan är på g... Är på dag 9 idag. Har några äl-tester kvar från förra månaden men vi skulle ju pausa försöken nu ett tag så jag vet inte om jag ska använda de öht. Vi vill ju få syskon men det är lite för mycket uppförsbacke just nu vilket är orsaken till att vi tänker oss att inte vara så aktiva i försöken. Klurigt.. 

Kram

Ja :) jo jag kommer ta den själv. Tror jag kommer få en dag att ta den när de har kollat på vul hur det ser ut :)

Okej :)

Okej , klurigt. Hur länge hade ni försökt? O har ni fått göra någon utredning?

Kanske du ska använda dem, men lite mer som för att få vara säker på att äl finns eller bara ta slut på testen :)

Kram
  • cage1981
    chbw skrev 2015-10-07 19:06:49 följande:
    Ja :) jo jag kommer ta den själv. Tror jag kommer få en dag att ta den när de har kollat på vul hur det ser ut :)

Okej :)

Okej , klurigt. Hur länge hade ni försökt? O har ni fått göra någon utredning?
    Kanske du ska använda dem, men lite mer som för att få vara säker på att äl finns eller bara ta slut på testen :)

Kram
    Lycka till idag! =) Hur känns det i kroppen? Inga biverkningar av tabletterna?

Vi har försökt sen maj 2014, har gått till min gyn som jag fick hjälp av med dottern men han är inte så pigg på att hjälpa till känns det som. Har iofs fått ovitrelle en gång och pergotime en gång under tiden men utan lycka. Skulle få pergo fler gånger men sommaren kom i vägen med semestrar och stängt på mottagningen.
    Tog äl-testerna (och beställde t o m fler som kommer idag på posten..Oskyldig ) och jag fick utslag redan igår på cd 13. Har inte haft så tidigt utslag öht på 1,5 år.. Får se hur vi gör nu.. Kan inte bestämma mig riktigt. 

kram
  • chbw
    cage1981 skrev 2015-10-12 08:12:11 följande:

Lycka till idag! =) Hur känns det i kroppen? Inga biverkningar av tabletterna?

Vi har försökt sen maj 2014, har gått till min gyn som jag fick hjälp av med dottern men han är inte så pigg på att hjälpa till känns det som. Har iofs fått ovitrelle en gång och pergotime en gång under tiden men utan lycka. Skulle få pergo fler gånger men sommaren kom i vägen med semestrar och stängt på mottagningen.

Tog äl-testerna (och beställde t o m fler som kommer idag på posten.. ) och jag fick utslag redan igår på cd 13. Har inte haft så tidigt utslag öht på 1,5 år.. Får se hur vi gör nu.. Kan inte bestämma mig riktigt. 

kram

Haft ont i äggstockarna som vanligt visserligen. Inga äggblåsor än :/ men slemhinnan såg bra ut sa hon. Ska tillbaks på fredag.

Ja okej. Knepigt. Ni får sexa på om ni blir sugna :)

Kram
  • cage1981
    chbw skrev 2015-10-12 12:00:11 följande:
    Haft ont i äggstockarna som vanligt visserligen. Inga äggblåsor än :/ men slemhinnan såg bra ut sa hon. Ska tillbaks på fredag.

Ja okej. Knepigt. Ni får sexa på om ni blir sugna :)

Kram
    Jaså! =/ Hur känns det? Vilken dag i cykeln är du på nu? Håller tummarna på bra tillväxt nu! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Selen mot tpo-ak?