blir galen, trebarnschock!?
Det är ju stressigast i början innan bebisen börjar få några mönster. Kanske hjälper det att duka fram tallrik mm till frukost kvällen innan, be barnen ta fram kläder för nästkommande dag o s v, då många små saker lätt blir stressande. Beröm dem för allt önskvärt beteende och försök ge dem en stunds egentid per barn och dag. En del bråk är ju för att få uppmärksamhet också, samtidigt har ju barnen en ny situation där du säkert känner dig mer stressad, vilket påverkar dem på ett omedvetet plan.
Sedan kan ju öppen förskola/utelek vara toppen de dagar barnen inte har förskola. Kanske går det dra kort med olika aktiviteter de kan göra t ex pärla, play doh, sykort mm, så dagarna får variation, men ändå utifrån samma struktur med frukost, lunch, mellanmål o s v.
Vi är själva snart där med tre barn, så det blir spännande att se hur det ska gå. Just nu ser jag inte fram emot de 3 sista veckorna av graviditeten om jag "måste" ha dem hemma heltid och vara fl efter 3 veckors sjukskrivning för mycket sammandragningar. I synnerhet nu när foglossningen verkar komma och jag är så långsam i rörelserna och inte orkar gå så långt.