Inlägg från: MoLsMamma |Visa alla inlägg
  • MoLsMamma

blir galen, trebarnschock!?

Jag har en liten bebis på några veckor samt en snart 5-åring och en snart 3-åring.. Och jag håller på att bli tokig!

Bebisen kan inte ligga själv, då blir det gallskrik. Hen ska va PÅ mig hela tiden och amma väldigt ofta. De stora bråkar konstant, är uttråkade och skriker.

Ni andra föräldrar med fler än 2 småbarn.. Hur har ni fixat det? Vet att det blir bättre med tiden men nu handlar det om att överleva dagen praktiskt taget. Jag är fastlåst med liten, de stora härjar och hemmet förfaller (är en pedant så det stressar mig fruktansvärt).

Missförstå mig rätt, jag älskar mina barn och att vara mamma, men just nu, idag, är det riktigt jobbigt!

• Svar på tråden blir galen, trebarnschock!?
  • MoLsMamma

Tack alla för era förslag! Antar att allt är så nytt än så länge och att jag känner mig låst och utan kontroll.. En vanesak misstänker jag! Vara ute är super, frisk luft och oftast glada barn.

De två stora går på fsk 15 h i veckan, men det är än så länge ett enda roddande på mornarna innan vi går dit. Handlar nog också om att hotta rutiner. Får ställa högre krav på sambon också vad gäller matlagning o hem också.

Bärsjal och sele har jag, får använda de mer.. Vagnen är ingen favorit för lilla än så länge.

Som sagt, tack!

Svar på tråden blir galen, trebarnschock!?