• Gert

Lagliga vägar och miljoner flyktingar till Sverige

Om EU öppnar upp för lagliga vägar in till Europa så kan flyktingar ta billigt flyg till exempelvis Sverige, för här får syrier permanent uppehållstillstånd.

Vart går gränsen för hur många flyktingar Sverige kan ta emot?

Det är den här frågan som Sveriges statsminister inte vågar svara på.

Give ´em Hell!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lagliga vägar och miljoner flyktingar till Sverige
  • Gert
    Överste Senap skrev 2015-09-11 14:58:26 följande:
    Menar du att du inte inser skillnaden av att ta emot 1 miljon invandrare i veckan eller per decennium?
    Jag räknar med 1 miljon om året.
    Give ´em Hell!
  • Anonym (WHAT???)

Var kommer alternativen från?  Är det någon som på allvar menar de här siffrorna??? Du undrar alltså om vi ska ta emot motsvarande 10%, 20% eller 30% av vår nuvarande befolkning Förvånad ?

Med tanke på att i nuläget, ca 12% av befolkningen (dvs de som arbetar i den privata sektorn) är i huvudsak bidragande till inkomstskattepotten i Sverige hänger det där inte alls ihop. Och jag kan säga som så här: det är inte jag som brister i matematiska, ekonomiska, nationalekonomiska eller samhällskunskaper. 

• Anonym (WHAT???)

Var kommer alternativen från?  Är det någon som på allvar menar de här siffrorna??? Du undrar alltså om vi ska ta emot motsvarande 10%, 20% eller 30% av vår nuvarande befolkning Förvånad ?

Med tanke på att i nuläget, ca 12% av befolkningen (dvs de som arbetar i den privata sektorn) är i huvudsak bidragande till inkomstskattepotten i Sverige hänger det där inte alls ihop. Och jag kan säga som så här: det är inte jag som brister i matematiska, ekonomiska, nationalekonomiska eller samhällskunskaper. 

• Gert
    Anonym (WHAT???) skrev 2015-09-11 17:47:50 följande:

Menar du att det är osannolikt att miljontals syriska flyktingar skulle köpa billiga flygbiljetter till Sverige om de fick chansen?
    Give ´em Hell!
  • Anonym (WHAT???)
    Gert skrev 2015-09-11 17:51:48 följande:
    Menar du att det är osannolikt att miljontals syriska flyktingar skulle köpa billiga flygbiljetter till Sverige om de fick chansen?
    Din fråga i TS är: hur många Sverige kan ta emot. Inte "hur många kan tänkas köpa flygbiljett". Det ena har inte med det andra att göra. 
  • Anonym (WHAT???)

Och bara för att rätt ska vara rätt och att vi har en gemensam förståelse för det vi diskuterar. Landsflykting är den som faktiskt lämnat sitt land. Mer än halva befolkningen har inte flytt Syrien men väl sina hem. 

• Nayaa

Jag undrar mest var dom där 10 000 tyska bögarna blev av :/

• Anonym (WHAT???)
    Nayaa skrev 2015-09-11 18:15:02 följande:

Jag undrar mest var dom där 10 000 tyska bögarna blev av :/

Vilka???
  • Anonym (klassiker)
    Anonym (WHAT???) skrev 2015-09-11 18:15:56 följande:
    Vilka???
    De som skulle komma hit om Sverige gick med i EU, såklart.
  • Anonym (WHAT???)
    Anonym (klassiker) skrev 2015-09-11 18:21:21 följande:
    De som skulle komma hit om Sverige gick med i EU, såklart.
    OK, tack, men jag är inte med alls.
Svar på tråden Lagliga vägar och miljoner flyktingar till Sverige