• Sthlmsthlm

IVF oktober 2015

CvL2015 skrev 2015-10-12 17:58:52 följande:

Sthlmsthlm- spännande! Jag håller tummarna för dig. Jag är också på ivf 3 (5:e insättningen) och nu är det vår tur har jag bestämt!

Jag fick min mens på tidigare försök:

ET 1: dag 10

FET 1: dag 8

ET 2: dag 12

FET 2: dag 9 men skottning redan dag 8

Jag är på spraydag 12 idag och fick "äntligen" min mens idag så imorgon ska jag ringa kliniken för vidare instruktion och start av injektionerna. Jag är livrädd för nålar så det här med injektioner är som ett krig mot mig själv varenda kväll, fokus på resultatet som förhoppningsvis kommer!

Tack för info! Det är sånt här man googlar som en galning men som är svårt att hitta. RD11 idag och lite svag mensvärk som är ökande. Fortfarande inga bruna flytningar (har fått det dagen innan mens tidigare). Får se hur jag överlever dagen.

Vet ni om det skiljer mellan 2-3 dagar och blastocyster?
  • Sthlmsthlm
    Zamira skrev 2015-10-13 11:45:51 följande:

15 äggblåsor, 8 ägg, så nu var det färre, så jag hoppas på bättre kvalité på dem än förra gången, så nu ska det bli mer än 2 befruktade tycker jag! :D

Superbra utdelning!
  • Sthlmsthlm
    lilsis skrev 2015-10-13 15:36:17 följande:
    De gånger jag har varit gravid har jag haft mensvärk.
    Tack. De stunder som jag känner lite mensvärk blir jag nervös att mensen är på G, de stunder det är tyst blir jag nervös över det. 

Men jag tänker att är man gravid borde man ju känna NÅGOT mer. Min syrra kände visserligen inget alls på flera veckor. Det är ju så olika...
  • Sthlmsthlm
    Zamira skrev 2015-10-14 11:45:18 följande:

Och vips gick luften ur en.. 
    15 äggblåsor, 8 ägg varav 6 mogna, resulterade i 1 (!!!) befruktat idag, som i och för sig så väldigt fint ut, men jag är fruktansvärt besviken, så det är nästan så jag önskar att det inte klarar sig tills imorgon till insättning så man kan göra om försök nummer 2 i november/december...

Jag hoppas att de kan säga varför så få blir befruktade, för det hade varit väldigt intressant att veta.

Förstår besvikelsen, det är lite läskigt att "bara" ha ett. Jag hade samma känsla, "bara ett". Förra gången hade jag två perfekta blastocyster och tre till frysen - mycket tryggare! Men det är bara hoppas på att det är det rätta. :)

Gjorde ni ICSI? Annars är det nästa steg för att öka befruktningsgraden.
  • Sthlmsthlm
    totoo skrev 2015-10-14 12:04:15 följande:
    Åh, det behövs bara ett för att det ska bli något <3 Håller tummarna för dig!!

Fick också nyss mina svar. 25 äggblåsor, 17 ägg, 8 injicerade, 4 befruktade, på måndag får jag veta hur många som har blivit blastocyster och klarar nedfrysning. 
    Håller tummarna!
  • Sthlmsthlm

RD13 idag, längsta jag har klarat mig hittills (detta är fjärde ET). Fick en liten konstig flytning igår, en liten ljusbrun genomskinlig klump som såg ut som ÄL-sekret. Men efter det bara vitt lutinusgegg (ursäkta detaljerna -  hahaha!!).

Imorgon är testdag. Scary shit. Hoppas jag når dit!

• Sthlmsthlm
    Lutetzia skrev 2015-10-15 14:13:59 följande:
    Nu blev det lite fel! ET=RD 0 :)
    Så räknar jag också.

Jag har fått testdag på RD14-16 oavsett oavsett antal dagar på ägget. 

Vet inte om det är ET som det viktiga här, eller om det är ÄP.

På RD13 med ett 2-dagar är ju ägget 15 dagar gammalt. På RD13 med ett 5-dagar är det 18 dagar gammalt. så det är ju skillnad så.
  • Sthlmsthlm

Carlanderska ringde precis och frågade om jag testat. 
    "Nej, jag har faktiskt inte det". Förvånad 

Ska testa imorgon bestämde jag, vill inte göra det och sen gå till jobbet. Är 99,99 % säker på att det är negativt... I så blir det start igen på nästa mens i november.

• Sthlmsthlm

Testade negativt som jag trodde. :( kan starta igen i november så det är bara vänta in nästa mens.

Hoppas ni får plus i tråden!

• Sthlmsthlm
    AnnaGus79 skrev 2015-10-17 14:46:52 följande:
    Beklagar verkligen ditt minus :(
    Tack Anna. Lite nyfiken på Falun. Vad har du fått för dos pred? Vilka värden tittade de på? Carlanderska ska ha toppresultat men jag tycker de är konservativa. Självmedicinerade pred denna gång.
  • Sthlmsthlm

Tack Zamira och Lutetzia. Det är bara bryta ihop och komma igen. Det känns lite smått hopplöst. Men trots allt får jag tänka att jag faktiskt fått toppembryon sista två gångerna. Ska köra två "snabba" IVF till och sedan blir det beslut om äggdonation. Med tanke på min ålder vill jag inte harva för länge.

Förhoppningsvis kommer mensen som den ska och då är jag ju igång om några veckor igen.

• Sthlmsthlm
    AnnaGus79 skrev 2015-10-17 18:20:55 följande:
    Jag kan verkligen rekommendera Falun och Staffan, sköterskorna är oxå toppen, tyvärr är det mitt sista försök så kommer inte åka dit igen, betalar nämligen själv o nu har vi nått vår gräns på 100t :(

Äter Trombyl 75mg och Pred 20mg, och sen IL-droppet då :)

Har aldrig hört talas om alla dessa grejer innan men litar fullständigt på Staffan då han hållt på sen -89 :)

Att han sedan gick med på att ge mig två trots hög tvillingrisk gör att jag ännu mer rekommenderar honom, han lyssnade på mig som patient
    Ska ta upp detta med Carladerska. Misstänker att svaret kommer bli nej. Men det är så låga doser under så kort tid, så det kan liksom inte göra skada. Hoppas på att det går vägen för dig!

I sverige är man så stolta över låg tvillingfrekvens och det är så klart mindre risk med enligar än med tvillingar eller fler. Men fortfarande tycker jag personligen att risken är värd att ta. "Fyra gånger högre risk för CP-skador" - jo, fast fyra gånger högre än vadå? Risken går från mikroskopisk till något mindre mikroskopisk.

I danmark fick jag tillbaks tre (!) vid ett tillfälle. Jag fick själv välja. Lite crazy, men risken för trillingar är extremt liten. Och tvillingar kan jag gärna tänka mig (är tvilling själv).
  • Sthlmsthlm
    totoo skrev 2015-10-19 11:30:52 följande:

Fick precis reda på att av våra fyra befruktade så blev det bara ett till frysen. Så nu ligger allt hopp på det. Känner mig ledsen. 

Tänk att det är bara embryon av hög kvalitet som klarar frysning, så det är ju fantastiskt att ha en så bra blastocyst på vänt till ET! 
  • Sthlmsthlm
    hoppas 2014 skrev 2015-10-20 17:11:18 följande:
    Hej.

Jag är 41 år o vi gjorde vårt andra IVF försök i september. Jag blev väldigt knäckt utav att jag inte ev kunna göra insättning pga överstimulering. Kändes som hela världen rasade, månaderna springer iväg o jag blir äldre o äldre samt att de kostar mssdor.. Åkte rakt ner i botten.. förvånansvärt nog kändes det lite lättare redan dagen efter. Man måste ju nånstans hoppas, vad har man för val?Kan säga att det blev totalfrys för oss o vi fick iallafall 3 t frysen så nu hoppas jag på FET i ostimulerad cykel nästa vecka.

Humöret åker upp o ner liksom känslorna o hoppet när man håller på m ivf.

Styrkekram
    Hoppas2014, Gizmo
    Fyller 40 i december och har fyra IVF i bagaget, så det känns onekligen som tiden rusar. Men det är bara blicka framåt även om man deppar ihop tillfälligt ibland... Tre i frysen är ju superbra!

• Sthlmsthlm
    Lutetzia skrev 2015-10-20 20:07:09 följande:

Är på rd 11 och kunde inte hålla mig längre från att testa. Det blev positivt! Två tydliga streck! :)

GRATTIS!!!
  • Sthlmsthlm
    Dipsy skrev 2015-10-23 09:43:09 följande:

Hallå allesammans..

fick tillbax två embryon i går så nu håller vi tummarna

men har lite frågor som kliniken inte riktigt svarar på..

de säger att det är väldigt restriktiva till två embryon vid återinförandet, men ändå ser man ju ofta att flera par får just två tillbax..

men hur är kvalitén på embryonen som ni fått tillbax?

hur många celler, vilken dag?, några fragment.....och hur gick det?

På carlanderska sätter de aldrig tillbaks två blastocyster. De kan sätta tillbaks två 2/3-dagars beroende på ålder och misslyckade tidigare försök. 

Jag har gjort IVF i Danmark och där får man bestämma själv om man är över 35 år. Fick tre (!) en gång. Det var lite crazy kanske.
  • Sthlmsthlm

Ja jag har också haft så. Fick också fruktansvärda nattsvettningar efter en vecka på lutinus. Hu.

Zamira skrev 2015-10-25 16:08:23 följande:

Måste bara fråga, är det någon som haft jättevattniga flytningar runt rd9-10?

Känns ibland som det forsar (lite överdrivet kanske) men är mycket mer än det vanliga vita tjocka lutinuskladdet som kommit innan.. 

Svar på tråden IVF oktober 2015