• Zamira

IVF oktober 2015

MålaMittHjärta skrev 2015-09-28 20:20:19 följande:

Varit på apoteket och hämtat ut tabletter, beräknad mens om en vecka så då börjar vi äntligen med vårt stimulerade FET :)

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
    Vad skönt! När ungefär blir det som FETen blir för er del isåfall? :)
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-30 09:13:31 följande:
    Blödning kommer troligtvis denna veckan, på söndag om mina beräkningar stämmer. Så återföring runt 25 - 26 okt ? Fast cyklen blir kanske lite annorlunda nu när jag blir stimulerad men runt de dagarna +/- några dagar :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
    Okej, men då blir det ju inom en månad i alla fall :) Och ungefär 10 dagar efter mig!
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-30 17:35:32 följande:
    Japp :)
    Åh spännande att det är så nära för dig :) Stimulerat med ?

Nä vi måste ju göra hela proceduren från början igen, fick inga till frysen i våras när vi gjorde första försöket tyvärr..

Så denna gången har jag som mål att dels lyckas behålla plusset, och att även få en till frysen, då är jag nöjd :)
    Men imorgon börjar jag med sprutorna, och halverar sprayandet :)

• Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-01 07:09:23 följande:
    Okej då är jag med, hoppas ni får bättre resultat denna gången då.

Tråkigt att behöva börjar om från början! Vi gör ju syskonförsök och var tvungna att börja om i april då vi byte klinik men allt gick mycket bättre på nya kliniken och kände mig bättre bemött.

Ett tips ät d vitamin, de var nog de som gjorde att vi fick bättre resultat vid denna ivf:en än förra för 4 år sedan. 
    Vad skönt att klinikbytet kändes bra, allt går mycket lättare när man känner sig nöjd och trygg med dem!

Har ett gäng vitaminer som jag ätit nu några månader, kört maxdosen så jag hoppas på bättre resultat nu :)
  • Zamira
    Sthlmsthlm skrev 2015-10-01 11:02:34 följande:
    Gjorde äggplock på carlanderska igår, snabbt och smärtfritt! 10 ägg blev det, så det känns väldigt lagom (haft för många tidigare). Verkligen stor skillnad upplevelse, kändes knappt under uttaget och har inte haft någon smärta eller svullnad efter. Otroligt. 

Åh vad skönt! 

Jag hoppas på något liknande om 1.5 vecka för mig också :) 

• Zamira
    totoo skrev 2015-10-01 17:06:22 följande:
    Imorgon ska jag ta första sprutan av gonal-f!
    Herregud, nu börjar det!

Woho!

Då blir det 1 dag mellan oss bara då :) 

• Zamira

Skriver in mig också :)

Sthlmsthlm, 39 år, IVF nr 4, kort menopur 112, ÄP 30/9, ET 2/10, testdag 16/10.
    Totoo, 29 år, IVF nr 1, kort gonal-f 112, prel ÄP 13/10.
    Zamira, 24 år, IVF nr 2, långa gonal-f 150, prel ÄP 12-13/10.

• Zamira
    Sthlmsthlm skrev 2015-10-02 10:19:53 följande:
    Jag är på väg för återföring nu! Livrädd att det inte ska finnas ngt att sätta tillbaks. Av de 10 som jag fick var tre omogna (har aldrig hänt förut!), fyra befruktades inte trots ICSI, men de tre som blev befruktade såg jättefina ut (igår). Jag har ju haft så många ägg förut och då kanske de funnit 12 blastocyster av 20 ägg, liksom mer att välja från, även om de flesta varit dålig kvalitet.

Men nu är det kvalitet och inte kvantitet som gäller!!

Vem är näst i tur på äggplock?
    Hur gick det för dig??

Ja man får tänka så, det tänker jag göra nu vid nästa, vill ha färre ägg, men förhoppningsvis bättre kvalité och kanske någon till frysen!!
  • Zamira
    totoo skrev 2015-10-02 08:27:11 följande:
    Zamira:

Vad roligt! Började du igår? Hur känns det än så länge?
    Ja det gjorde jag, men tyckte det sved mycket mer denna gången än förra, och kom mer blod efteråt än sist, men ikväll så ska det gå bättre har jag bestämt!! :)
  • Zamira
    Sthlmsthlm skrev 2015-10-02 16:25:56 följande:
    Jag fick tillbaks ett litet ägg som såg jättefint ut. De andra två var lite fragmenterade och de ska få växa till dig några dagar och förhoppningsvis frysas in.

Tidigare har jag varit med om att ett ägg som inte är perfekt på dag 2-3 faktiskt blir en fin blastocyst. Så jag hoppas på det.

De vill heller inte sätta in två om inte båda är av toppkvalitet, då kan det "halvbra" ägget störa implantationen av det fina ägget så det kan minska chanserna.

Ruvning here we come!
    Åh men vad skönt att ni fick ett insatt iallafall!
    Ja men då bör det ju bli en åtminstone till frysen, hoppas på det :)

Aha okej, det visste jag inte om faktiskt, har tänkt höra med min klinik om de mot all förmodan sätter in två, för vi fick ju 19 ägg, men bara 2 som klarade sig, en sattes in den andra odlades vidare men klarade sig inte, så tycker att de lika gärna kan sätta in båda om det blir samma nu, för då kanske ena klarar sig! Men vi får se hur det går :)
Svar på tråden IVF oktober 2015