• Sthlmsthlm

IVF oktober 2015

Lutetzia skrev 2015-10-03 17:22:23 följande:

Uppdaterar listan. :)

Sthlmsthlm, 39 år, IVF nr 4, kort menopur 112, ÄP 30/9, ET 2/10, testdag 16/10.
    Totoo, 29 år, IVF nr 1, kort gonal-f 112, prel ÄP 13/10. 
    Zamira, 24 år, IVF nr 2, långa gonal-f 150, prel ÄP 12-13/10.
    MålaMittHjärta, 30 år, IVF nr 2 (FET stimulerad cykel) 
    Lutetzia, 32 år, IVF nr 1, långa gonal-f 300, ÄP 6/10

Hur gick äggplocket?
  • Sthlmsthlm
    odie skrev 2015-10-07 07:21:38 följande:

Hej! Har påbörjat min första Ivf, menopur, äggplockning på fredag. Är jätte nervös inför äggplockningen men hoppas att det ska gå bra! Jag är 27 år och vi använder oss av donerade spermier då min man är steril sen födseln.

Äggplocket ska inte behöva vara smärtsamt allt. Du får värktablett innan, du kan få lugnande (typ stesolid) om du är väldigt nervös, och du får morfin under ingreppet.

Morfinet verkar direkt (du blir lite skönt snurrig och varm). Den räcker ett par minuter och så fort du känner att det släpper lite kan du be om mer. Då gör de en liten paus och du får en puff morfin innan de fortsätter.

Efteråt blir man lite svullen och öm, men det är på nivå normal mensvärk eller mindre.
  • Sthlmsthlm

Jag är på ruvdag 5 nu och det går långsamt så klart... Har lite svag mensvärk, men annars inga symptom alls. Ovitrellen har nog gått ur kroppen helt nu. 
    Tyvärr blev det inga blastocyster till frysen denna gång, så det blir att hoppas på ägget jag fått tillbaks! 

• Sthlmsthlm
    Lutetzia skrev 2015-10-08 11:13:32 följande:
    Jag tror inte man kan veta innan vad man kan förvänta sig. Alla upplevelser är olika. Själv klarade jag nedreglering och sprutor bra, mådde oväntat bra, men har inte någon positiv upplevelse av ÄP. Det bästa är nog att gå dit utan förväntningar och inse att man inte kan påverka hur det blir. Själv har jag gått mycket på vårdens beskrivningar att det inte ska göra ont och känner att deras beskrivning inte stämmer med min verklighet. Håller oavsett tummarna för att det ska gå bra för dig!
    Vad tråkigt att det var en så dålig upplevelse! För mig gjorde därifrån tillbakasättningen ont - hon blev jätteförvånad och frågade om jag gjort kejsarsnitt. Jag har ju inte ens varit gravid, så nej! Tydligen kan livmoderhalsen "knipa", har inte varit med om det förut. Det är ju kanske det mest odramatiska steget i hela behandlingen.
  • Sthlmsthlm

Idag fick jag ljusbeiga lutinus-flytningar, känns väldigt illavarslande! Är bara på RD7 (CD22), så det känns väldigt tidigt om mensen är på gång redan nu...

Jag blev osäker på om jag kom ihåg lutinus imorse, så jag tog en vid 10. Men det kan ju inte spela roll att man missar på några timmar?! Så exakt har jag aldrig fattat att det ska vara.

Deppigt! Rynkar på näsan

• Sthlmsthlm
    Zamira skrev 2015-10-10 10:45:16 följande:

Ja, att slippa vänta är skönt, för dagarna går så sakta tycker jag innan man kommer igång med IVFen :)

Ja, så nu får vi hoppas på bättre lycka för oss båda!! :)

Tiden går långsamt i en månad! Det är verkligen bara stundvis man tänker på annat och inte känner efter.
  • Sthlmsthlm

Lägger till den här igen, så den inte trillar för långt bak. Visst har vi några nya också?

Sthlmsthlm, 39 år, IVF nr 4, kort menopur 112, ÄP 30/9, ET 2/10, testdag 16/10.
    Totoo, 29 år, IVF nr 1, kort gonal-f 112, prel ÄP 13/10. 
    Zamira, 24 år, IVF nr 2, långa gonal-f 150, prel ÄP 12-13/10.
    MålaMittHjärta, 30 år, IVF nr 2 (FET stimulerad cykel) 
    Lutetzia, 32 år, IVF nr 1, långa gonal-f 300, ÄP 6/10, ET 9/10
    TwinkyIVF , 26år STHLM, IVF 1, kort Gonal-F 150, ÄP 25/9, ET 30/9 
    Ett namn, 28år, IVF nr 1, långa Gonal-F 75, Prel ÄP v42.
    CvL2015, 31 år, IVF nr 3, långa Menopur 150, prel ÄP v 44
    fruseverin,, 
    36 år, ivf nr 1, långa Menopur 375, prel äp v 45

• Sthlmsthlm

Jag är på RD10 idag. Stort att nå tvåsiffrigt! Känner nervositeten stiger...

När har ni fått mens som har kört IVF tidigare?

För mig har det varit:
    IVF 1, mens RD11, 3-dagars (neg test RD10)
    IVF 2, mens RD13, 5-dagars (neg test RD12)
    IVF 3, mens RD10, 5-dagars (inget tjuvtest)

Så det börjar onekligen dra ihop sig!!

• Sthlmsthlm
    Zamira skrev 2015-10-12 21:21:27 följande:

Aha okej :)

Här är det jag som bestämmer testandet, annars får jag testa i smyg om inte han vill göra det ;)

10.5h tills vi ska vara på sjukhuset, klockan ringer om 7h, och trots att jag varit vaken sen 3:30 idag så är jag inte trött, konstigt nog! Så jag tippar på att jag kommer att somna på sjukhuset imorn i väntan på ÄP hehe.

Lycka till idag!!
  • Sthlmsthlm
    lilsis skrev 2015-10-13 01:36:02 följande:

Jag har typ 90 gravtest (felbeställning) så jag tänkte testa från pregnyl och framåt, vet att pregnyl ger utslag så det bör bli en fin kurva, hoppas jag... Ja om det nu blir en lyckad skörd och befruktning då.

Haha, 90 stycken!! :)
    Du kan ha ditt eget lilla forskningsprojekt då och testa varje dag. Vore intressant att följa så du får gärna posta bilder! 
Svar på tråden IVF oktober 2015