Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Flyktingexperten Hans Rosling ger SD rätt!

FDFMGA skrev 2015-10-02 17:31:26 följande:
    Gert, du är min nya idol.

Tänk att du svängde 180 grader och nu anser att alla flyktingar är välkomna, och att man inte ska tjafsa om att det tas emot för många, ja med undantag för Libanon.

Och så påstås det att sverigedemokrater är rigida.

Snyggt, GertSolig
    Man måste inte var sverigedemokrat för att inse att SDs politik är den bästa. Hans Rosling är antagligen inte sverigedemokrat.

Lyssna från 10:30. Rosling säger rakt ut att politikerna tänker fel.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-10-02 18:07:06 följande:
    Ännu bättre Gert.

Det är så jävla rakryggat av dig att göra bokslut med allt du skrivit tidigare och förklara att vi ska satsa lika mycket på flyktinglägren som vi nu gör på de modiga flyktingar som tar sig hit.

Det är vackert att du inte ställer den ena gruppen mot den andra utan precis som Rosling anser att det ena inte utesluter det andra och att vi ska satsa på flyktingarna var de än befinner sig.

Det är mycket kurage inom SD för närvarande. Du står upp för att alla flyktingar ska välkomnas men att vi inte får glömma dem som aldrig kommer hit och Jimmies svärmor sa ifrån om toppstyret inom SD häromdagen.

Verkligen snabba ryck - så långt från "Taxi, var god dröj" man kan komma.
    Jag har alltid förespråkat SDs politik att vi ska lägga resurserna där de gör som mest nytta för de allra flesta - alltså i flyktinglägren i närområdet.

Jag tycker att det är du som börjar ändra åsikt och faktiskt håller med SD här.

Dessutom är bara 40% av flyktingarna som kommer till Sverige från Syrien. Knappt några ensamkommande barn är från Syrien.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-10-02 18:37:26 följande:
    Nu hänger jag inte med. Så du menar alltså att du anser att Roslings tal är helt fel. Han är ju ytterst noga med att påpeka att flyktingar ska vara välkomna var de än befinner sig.

Hade du passagerare som skrålade i taxin samtidigt som du lyssnade till talet. Kanske du skjutsade Jimmie med svärmor och blev störd av ett familjegräl.

Kanske Margareta sa: - Jimmie! När du sa att att du ville bli hela världens härskare så trodde jag att du bara skämtade, men nu förstår jag att du är megaloman.

Varpå Jimmie svarade: - Du som inte ens kan räkna - du kan räkna med att det blir bråk nu.

Ta och lyssna på talet en gång till, vetja. I lugn och ro - då kan du säkert konstatera att det Rosling säger befinner sig lika långt bort från SD som Andromedagalaxen befinner sig från oss.
    Då måste du vara väldigt kritisk till regeringen som prioriterar pengarna helt fel. Du tycker alltså att staten ska lägga lika mycket pengar på flyktingläger i närområden som staten lägger på flyktingar i Sverige. Det blir ytterligare 200 miljarder. Hur ska det gå till? 

Den vänstra stapeln representerar hur mycket pengar staten lägger på flyktingar i Sverige. Den högra stapeln som knappt syns representerar hur mycket pengar staten lägger på flyktingläger i närområden.

Varför kritiserar du aldrig regeringen? 
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-10-02 19:57:05 följande:
    Gert, samtidigt så visar den vänstra stapeln hur mycket SD kommer att minska biståndet med om SD kommer till makten.
    Varför kan du aldrig kritisera regeringen? 
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Reflect skrev 2015-10-02 21:45:39 följande:
    Förnekar du t ex att merparten av de som kommer från Syrien är högutbildade?
    Ja det gör jag, men du får gärna motbevisa mig. Ett par procent - och det är högt överskattat - av de som kommer från Syrien är högutbildade. Men motbevisa mig gärna med källor och inte vad svenska journalister skriver.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Reflect skrev 2015-10-02 21:45:39 följande:
    Förnekar du t ex att merparten av de som kommer från Syrien är högutbildade?
    Haha, jag förstår inte hur du kan påstå att merparten av de som kommer från Syrien är högutbildade. 

Här kan du läsa lite fakta om nyanländas utbildningsnivåer. Om du vågar, du kanske är rädd för fakta.

www.tino.us/2015/09/endast-6-procent-av-nyanlanda-far-riktiga-jobb-efter-arbetsformedlingens-etableringsplan/
    Give ´em Hell!
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-10-03 01:06:13 följande:
    Så du har heller inte förstått Rosling tal, det lustiga är att han brukar presenteras som ett pedagogiskt under som kan få minsta barn att förstå, men det är klart här rör det sig om sverigedemokrater.

Vill du att jag ska försöka så säg bara till, jag anser att vi Sverigevänner har skyldighet att försöka få lite styrsel på SD-krigarnas tankeverksamhet.
     land
    Vi kan börja så här: Han säger att det bara är ett land som möjligen har passerat gränsen för vad man klarar av att ta emot av flyktingar och det är Libanon.

Visst är jag medveten om att sverigedemokrater i gemen anser att inget lidande kan mäta sig med deras, men sverigedemokrater har mycket lite med det verkliga Sverige att göra, inte fan lipar  vi Sverigevänner över minsta lilla motgång.

Vad jag vill komma fram till är att SD inte påverkar Sverige, Sverige kommer inte att byta namn efter sverigedemokratens vanligaste sysselsättning - lipandet.

Rosling talar alltså om Libanon ett grannland till Syrien - medan Lipanon, tja det är väl det tänkta land där sverigedemokraternas kultur råder och där är alla flyktingar fler än ingen alls alldeles för många.

Skilj alltså mellan Libanon och Lipanon.

Förresten vem skulle vilja fly till Lipanon, där får man ju omedelbart tinnitus på grund av det infernaliska oväsendet från jämmerkören.

Jag tyckte Roslings tal var bra jag. Flyktingarna är välkomna var de än befinner sig och inget land i Europa är ens i närheten av att ta emot fler än de mäktar med.

Utom Lipanon förståsSolig
    Ville du inte svara på hur det hela ska finansieras?

Det blir ca 200 miljarder kr extra i dagens situation om man ska ge lika mycket pengar till närområden som Sverige lägger på flyktingar som tagit sig till Sverige.

Vill du att staten ska höja skatten med 200 miljarder eller vill du att pengarna ska tas någon annanstans?
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-10-03 08:47:35 följande:
    Vadå 200 miljarder? Nu får du förklara vad du menar!
    200 miljarder för hela mandatperioden och då är det lågt räknat.

40 miljarder avsätts för 2016 och det är baserade på gamla uppgifter som inte räknat med rekordnivåerna på asylsökare som Sverige har haft sedan sommaren.

www.regeringen.se/artiklar/2015/09/statens-budget-2016-i-siffror-utgiftsomrade-8-migration/
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-10-03 09:19:13 följande:
    Vad menar du? Enligt din länk så avsätter regeringen 19,4 miljarder för 2016. Hur får du det till 40 Miljarder? 
    Är du rolig? Du måste räkna in alla utgiftsområden i migration. Siffrorna står ju där så det är bara att börja addera. Men kom ihåg att det är underskattade siffror.
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Flyktingexperten Hans Rosling ger SD rätt!