Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Flyktingexperten Hans Rosling ger SD rätt!

Gert skrev 2015-10-03 09:07:20 följande:
    200 miljarder för hela mandatperioden och då är det lågt räknat.

40 miljarder avsätts för 2016 och det är baserade på gamla uppgifter som inte räknat med rekordnivåerna på asylsökare som Sverige har haft sedan sommaren.

www.regeringen.se/artiklar/2015/09/statens-budget-2016-i-siffror-utgiftsomrade-8-migration/
    Vad menar du? Enligt din länk så avsätter regeringen 19,4 miljarder för 2016. Hur får du det till 40 Miljarder? 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-10-03 09:23:11 följande:
    Är du rolig? Du måste räkna in alla utgiftsområden i migration. Siffrorna står ju där så det är bara att börja addera. Men kom ihåg att det är underskattade siffror.
    Det är du som är rolig som inte inser att den första raden är summan av alla delposterna. Skrattande Ta da.. Plötsligt var Regeringens migrationsbudget halverad.   

• KillBill
    Gert skrev 2015-10-03 09:52:06 följande:
    Som sagt är budgeten underfinansierad mer flera miljarder. Jag är helt säker på att 40 miljarder per år är vad Sverige kommer ligga på om dagens invandringstakt håller i sig.

Har du förstått att 40 miljarder är 20,5 miljarder (206% procent) mer än den faktiskt budgeterade migrationskostnaden? Varför erkänner du helt enkelt inte att att du gjort fel? Om du fortsätter att vidhålla så grovt felaktiga tal som du gör nu så visar du tydligt att du saknar all trovärdighet i migrationsdebatten.

• KillBill
    Gert skrev 2015-10-03 10:18:11 följande:
    Du kan väl förklara hur Sverige ska finansiera 20 miljarder - lågt räknat - per år till flyktingläger i närområdet.
    Om du läser igenom hela regeringens/statens budget för 2016 så finner du att staten avsätter 31 miljarder kronor som är dedikerat för bistånd. 

• KillBill
    Gert skrev 2015-10-03 10:30:07 följande:
    Ja, men hur mycket av dessa 31 miljarder går till syriska flyktingläger i närområdet? 

Det är en prioriteringsfråga för regeringen.Jag skulle tror att de avvaktar hur situationen utvecklar sig. 

Hur mycket har SD avsatt till Syriska flyktingläger i närområdet (hänvisa till källor för ditt för ditt påstående)? 

• KillBill
    Gert skrev 2015-10-03 10:31:33 följande:
    Ja, det har jag förstått. Har du förstått att budgeten är underfinansierad eftersom regeringen har utgått från gammal statistik som inte gäller längre?
    När du länkat till någon typ av fakta som styrker att regeringens migrationsbudget för 2016 är underfinansierad så kan vi fortsätta diskussionen.
  • KillBill
    Den första länken handlar om att Regeringen kanske  måste göra större avräkningar mot biståndsbudgeten än planerat (Även SD säger i sin budget att de gör avräkningar från biståndsbudgeten för att hantera flyktingmottagande)

Den andra länken är en politisk ledare som hävdar att DN i mitten av september har skrivit någon om en prognos för årets kostnader. Jag kan dock inte hitta originalartikeln. 

Den sista länken är 1 år gammal och berör en justering av beloppet till migrationsverket. Denna kostnadspost är redan hanterad och ingår i Regeringens budget för 2016.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-10-03 11:50:14 följande:

Ni som lyfter fram att Libanon som har tagit emot 1 miljon flyktingar - 25% av Libanons befolkning - och säger att de inte kan ta emot mer.

Sverige har tagit emot mycket fler än 1 miljon flyktingar genom årens lopp. Snart är 20% av Sveriges befolkning utrikesfödda. Sverige är alltså snart ikapp Libanon som har nått sin gräns. Frågan är när Sverige ska inse sina begränsningar.

Den största invandrargruppen i Sverige är finländare (nästan 700 000). Dessa borde nog räknas bort från din beräkning då vi har fri rörlighet i Norden.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-10-03 15:10:53 följande:
    Men hur ska det gå till? Socialdemokraterna i Sverige har ju kritiserat deras systerparti i Danmark för att ställa krav på flyktingar och invandrare. I Sverige är blir man automatisk en rasist om man ställer krav på invandrare. Det trodde jag att du visste.
    Kritiken var inte inta alls riktad mot ställa krav på flyktingar och invandrare utan mot att de Danska Socialdemokraterna använde sig av en retorik som uppfattades som främlingsfientlig.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-10-04 13:21:23 följande:
    Kritiken bestod av att S i Danmark ställde krav på att invandrare som kommer till landet måste jobba. Jag förstår att svenska S tycker att det är en främlingsfientlig retorik.
    Du förstår verkligen inte eller?
  • KillBill
    Gert skrev 2015-10-04 13:49:40 följande:
    Jo, jag förstår att svenska S tycker att ett sådant krav är främlingsfientligt. Svenska S vill istället ha krav på ökade bidrag för invandrare.

Svenska Socialdemokrater ställer samma krav på att alla i Sverige i arbetsför ålder ska jobba. Kritiken handlade i stället om  att den Danska kampanjen med sin retorik insinuerar att invandrare inte vill jobba. 

Tänk dig själv om vi i Sverige, med anledning av att Sverigedemokrater är överrepresenterade i brottsstatistiken, riktade en kampanj mot Sverigedemokrater med budskapet att även Sverigedemokrater ska respektera svensk lagstiftning. Är det den typen av kampanjer som du tycker ska bedrivas?.

• KillBill
    Gert skrev 2015-10-04 14:08:26 följande:
    Nu måste du hålla isär äpplen och päron. Sverigedemokrater är inte överrepresenterade i brottsstatistiken, om du menar bland politiker. Det finns fler DÖ-politiker än SD-politiker som finns med i brottsstatistiken.
    Give ´em Hell!
    Intressant, du menar alltså att det finns andra partier med en högre andel brottsdömda politiker än vad Sverigedemokraterna har?
  • KillBill
    Gert skrev 2015-10-04 14:08:26 följande:
    Hittar du på detta eller har en källa för ditt påstående?
  • KillBill
    Intenuigen skrev 2015-10-05 22:10:24 följande:
    Det finns det absolut! S ungdomsförbund ( typ i miljonsvindel, utslagna tänder, rasisten Anna,, Södertälje -politikern som grips rattfull med skarpladdat vapen i bilen, största näthataren som dömts till fängelse ( vilken av alla i media JG etc va Sdare) Mp gravskändare, baxade in ett 150 kors i en anhörigs trädgård, mp kvinna ramlar ner från balkong, mp aren anhållen för misshandel ej för mord, han slog henne innan hon hamnade på gatan. Norrköping om du undrar ( han ex mp are hon en knarkande mp are). När V falangen kommer med dessa argument så är det riktigt pinsamt.
    Diskussionen handlar om politiker som idag sitter i riksdagen.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-10-06 17:40:47 följande:
    Alltså kommer det att kosta ca 3% av BNP att ta hand om dessa asylflyktingar det första året. 
    Problemet Gert är att du bara tar till dig hälften av vad Hans Rosling säger. 

Hans Rosling är förespråkare för att Europas länder ska förenkla för flyktingar att ta sig till Europa. Hans Rosling anser bl.a. att flyktingar ska kunna få sina asylskäl prövade "på plats" och att de som beviljas asyl ska kunna flyga direkt till Sverige. 

Hans Rosling anser att Europas länder måste göra mer för att lösa Syrienkrisen. Hans Rosling pekar på att det är mycket svårt för Europa (och Sverige) att ta emot de nästan 20 miljoner flyktingar som är kvar i Syrien eller i Syriens närområde. 

Hans Rosling är kritisk till att regeringen minskat biståndet och är kritisk mot att regeringen plockar 8 miljarder av biståndet för att finansiera flyktingmottagandet.

Hans Rosling anser att Sverige borde ge mer pengar till UNHCR

Hans Rosling anser INTE att Sverige ska stänga sina gränser för de flyktingar som vill söka asyl i Sverige.

Hans Rosling anser INTE att SD gör rätt när de, i likhet med regeringen, minskar biståndet med drygt 8 miljarder kronor. 

Hans Rosling anser INTE att SD gör rätt när de, i likhet med regeringen, minskar biståndet med med kostnaden för den flyktingmottagning (som även SD räknar med att ha, exv kvotflyktingar). 

Frågan är avslutningsvis vad SD vill göra för att lösa Syrienkrisen? Här har i alla fall jag inte sett att SD har kommit med några konkreta förslag. Vill exempelvis SD skicka beväpnade styrkor till Syrien, såsom Hans Rosling var inne på?
  • KillBill
    Gert skrev 2015-10-06 19:39:33 följande:
    Du var helt säker på att asylinvandringen till Sverige skulle minska efter det att EU-länderna kom överens om flyktingfördelningen. Nu kommer det 10.000 asylsökare i veckan.

Kan du erkänna att du hade fel i detta?
    Give ´em Hell!
    Jag kan faktiskt inte minnas att jag sagt mig vara helt säker på något sådant. Är du säker på att jag inte använt mig av ordet hoppas eller liknande?
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2015-10-06 23:29:58 följande:
    Det pratas mycket om Syrien nu men tittar man på de siffror som migrationsverket presenterar är det ganska många asylsökande som kommer från andra länder:

www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2015/2015-10-06-7-621-asylsokande-de-senaste-sju-dagarna.html

Igår var det alltså hela 1495 personer som sökte asyl i Sverige och av dem var det 932 som kom från andra länder än Syrien. Fred i Syrien vore ju bra men det innebär nog inte ett slut på de stora strömmarna av asylsökande till Europa som vi nu ser.
    Är det inte så att varken flyktingar från Irak eller Afghanistan beviljas asyl i Sverige? I så fall är det många som kommer att utvisas efter sedvanlig asylprövningen.
Svar på tråden Flyktingexperten Hans Rosling ger SD rätt!