Flyktingexperten Hans Rosling ger SD rätt!
Hans Roslings tal på Hela Sverige skramlar-galan. Han gav i stort sätt SD rätt och publiken sitter helt tyst, av chock antagligen.
tinyurl.com/pqqrd3h
Hans Roslings tal på Hela Sverige skramlar-galan. Han gav i stort sätt SD rätt och publiken sitter helt tyst, av chock antagligen.
tinyurl.com/pqqrd3h
Jag har aldrig påstått att han är sverigedemokrat. Hur tolkar du saker egentligen?
Det var som fan.
Så Jimmie Åkesson hälsar de som kommer hit välkomna och hyllar deras mod. Dessutom säger han att tiden då man kunde tjafsa om var man ska hjälpa är över och att alla flyktingar ska ha hjälp var de än befinner sig. Vidare påpekar han att det bara finns ett land som tagit emot fler flyktingar än de kan hantera: Libanon.
Ja jävlar, när fan blir gammal blir han religiös. Men jag undrar vilket parti SD-aktivisterna ska söka sig till nu när SD gjort Roslings syn på flyktingar till sin.
Du kanske ska starta ett nytt parti, Gert. Taxisanningar, kanske det skulle kunna heta
Jag förstår inte varför alla säger att de flyktingar som kommer till Sverige är från Syrien.
Enligt migrationsverket är 60% av de som kommer till Sverige inte från Syrien och de flesta ensamkommande barn är inte heller från Syrien. Ändå så försöker svensk media förmedla bilden att det flesta som kommer beror på Syrienkriget.
Ännu bättre Gert.
Det är så jävla rakryggat av dig att göra bokslut med allt du skrivit tidigare och förklara att vi ska satsa lika mycket på flyktinglägren som vi nu gör på de modiga flyktingar som tar sig hit.
Det är vackert att du inte ställer den ena gruppen mot den andra utan precis som Rosling anser att det ena inte utesluter det andra och att vi ska satsa på flyktingarna var de än befinner sig.
Det är mycket kurage inom SD för närvarande. Du står upp för att alla flyktingar ska välkomnas men att vi inte får glömma dem som aldrig kommer hit och Jimmies svärmor sa ifrån om toppstyret inom SD häromdagen.
Verkligen snabba ryck - så långt från "Taxi, var god dröj" man kan komma.
www.familjeliv.se/forum/thread/75714314-fri-invandring-eller-valfardssamhalle/8
Du får gärna motbevisa mig.
Tack!
Gert är väl som så många andra SD-aktivister en smula personlig i sin textanalys.