Millimeter rättvisa
Undrar vad ni tycker angående rättvisa mellan syskon!
Var med om ett exempel i somras som jag tyckte var lite uppåt väggarna. Var med en vän på en marknad, vi båda hade med oss våra två barn. Det är nästan 3.5 år mellan hennes barn, yngsta pojke och äldsta tjej, även om det inte har med saken att göra! I vilket fall så ska vi avsluta med att barnen ska få spela på ett sådant där hjul där man kan vinna stora chokladaskar. Mina barn vann inget så allt bra där. Hennes barn fick en remsa med nummer var och yngste vann en stor Kexchoklad! Äldsta blev då vansinnig och gråter och skriker i ett bra tag.
I vilket fall får jag reda på att sedan på kvällen så hade barnet som inte vann fått göra en annan rolig grej bara för henne som inte lillebror fick och detta var för att det skulle bli rättvist?!?!
Lotteri är lotteri eller hur, ska man inte lära barnen att ibland kan man vinna men rätt ofta här i livet förlorar man och lära barnen att ta en förlust. Mina barn hade säkerligen blivit ledsna och upprörda om syskonet hade vunnit men inte fasiken hade jag kompenserat det andra barnet
Den äldsta blir förövrigt snart 10 år i så inga småbarn vi talar om...