• anki75

Äldre och tveksam inför IVF -hur tänkte ni?

"Tantenfyrtioplus" att läsa om dina känslor är som att jag skrivit ner mina egna. Jag är 40 och ska börja med nässpray nästa vecka och oroar mej för ALLT. Min kille gjorde vasektomi efter sitt 3 barn så vi måste göra ivf. Men det känns inte naturligt. Jag försöker tänka att det hade kanske blivit så med nån annan oxo, att jag kan ha svårt att få barn. Jag oroar mej över biverkningar. .äggplock..att det inte ska bli nåt..att det ska bli nåt. Oroar mej över graviditet om jag blir en bra

mamma. Om jag ska orka med. Men känner oxo att detta är sista chansen. En annan stor sak är att jag lever i en trygghetsbubbla, en falsk sån. Killen bor 20 mil bort o jag veckopendlar till jobbet, gjort så i 3 år nu. Jag har bara mitt jobb på min hemort, min syster som jag inte träffar o min pappa som jag kan hälsa på ändå. Jag tänkte att tar det sej jobbar jag in i d sista o flyttar upp helt. Jag trivs mer på hans hemort, eget umgänge o så.men nu när det närmar sej att faktiskt börja leva på riktigt så är jag bara rädd. Eller det går upp o ner. Jag har varit på jobbet i 22 år o jag vet att jag skulle inte sakna det..jag längtar aldrig dit när jag är ledig. Men oroar mej hur ekonomin ska bli, jag har alltid försörjt mej själv o vatt duktig o sparat pengar. Men jag örsöker ta en dag i taget. Det är dax o hoppa nu. Sticka hål på bubblan.Ta chansen.

• anki75

Tack för ditt fina svar "tantenfyrtioplus" Nu har jag sprayat sen 21/12..o gjort UL o är helt nedreglerad. Ska börja med sprutor 13/1. Lite läskigt men tar en dag i taget. Det du skrev om att du är självständig orädd behöver ingen o plötsligt ska ditt mest privata bli allmän egendom. Precis så känner jag också. Jag har gått i valet o kvalet o berätta för chefen, men jag ska göra det. Jag tror han förstår. Allt känns så overkligt än bara. Att du är stark o skämtar mycket sån är jag med. Vill veta hur det går för dej med. :)

• anki75
    Tantenfyrtioplus skrev 2017-05-16 11:50:03 följande:

Hej om du läser - hur gick det? Jag är aldrig inne på familjeliv men ska kolla om jag får några svar. Känner att jag vill lägga in en uppföljning om ett tag om nån läser gammal tråd. = ) 

Skulle iaf vara fint att höra från dig! Vår bebis kom i maj förra året - ett år redan, det känns bra, mycket av all oro kom på skam, men har också varit ett långt år. 

Kram!!

Hej. NU såg jag att du skrivit, har inte orkat vara härinne. Vi har gjort 6 ivf, Testade negativt imorse. Det vill inte ta sej.Men enda skillnaden mot de andra gångerna är att då har det börjat blöda på ruvardag 11, och nu är jag på ruvardag 15 och inget blod alls, så det är inte kört än. (denna gången satte dom in 2)  Vi har 1 gång kvar av ett trepack sen funderar jag starkt på spermiedonator i DK, omdet inte funkar denna gång. Grattis till bebisen =)
Svar på tråden Äldre och tveksam inför IVF -hur tänkte ni?