• untzuntz

Vilken/vilka dofter vill du att en tvål ska ha?

Det är så att jag står i startgroparna till att starta ett litet företag som tillverkar tvålar, så därför vore jag tacksam om alla kunde bidra med sina favoritdofter som finns eller som man vill se ute på marknaden.

Tack!

• Svar på tråden Vilken/vilka dofter vill du att en tvål ska ha?
  • Anonym (qwerty)

Jag har fått dille på doften viol. Himlans ovanligt bland skönhetsprodukter måste jag säga...

• Let it Rain

- Päron alternativt päron/vanilj
    - Körsbärsblomma
    - Honung
    - Kaneläpple (vinter-edition)
    - Pistage
    - Kryddigt fikon

• Let it Rain
    Let it Rain skrev 2015-09-07 15:22:19 följande:

Maroccanoil är också en god doft.

Arganolja hette det visst.
  • Let it Rain
    Let it Rain skrev 2015-09-07 15:22:19 följande:

Maroccanoil är också en god doft.

Menade arganolja!
  • hejnina

Jag vill bara att det ska lukta fräscht/rent. Kan inte beskriva det närmare än så. Vill inte att det luktar blommor och sånt. Syrran har iofs en tvål som luktar typ honung o den gillar jag ibland, men den blir lätt för mycket.

• Afterlife
    Anonym (qwerty) skrev 2015-09-07 15:00:49 följande:

Jag har fått dille på doften viol. Himlans ovanligt bland skönhetsprodukter måste jag säga...

Förr fanns det en del på Lush som luktade viol!

För att svara på TS;
    Jag gillar alla träiga dofter! Underskatta inte vanliga kryddor som ingefära, kanel och kardemumma. (Vet inte hur lämpligt kanel är i tvål dock)
  • untzuntz

Måste verkligen tacka för alla svar som har kommit än så länge, har läst igenom allihopa och faktiskt fått en liten annan uppfattning än jag hade från början om vad dom flesta vill ha Glad 
    För att besvara frågan på om jag ska tillverka från grunden eller köra på tvålmassa så lutar det mest åt det senare alternativet, även om inget är ristat i sten. 
    Någon som kan svara på om det är någon större skillnad som kunden märker av beroende på om man använder färdig tvålmassa eller tillverkar från grunden själv?

• untzuntz
    HarGjortDet skrev 2015-09-07 13:02:55 följande:

Hej!

Vad roligt att du ska starta upp ett sådant företag! Hade du tänkt att göra egna tvålar?

Jag hade nämligen en gårdsbutik förr, med ett tillhörande café och restaurang. I butiken sålde jag bl a hemmagjorda tvålar.

De dofter som gick bäst var:

Liljekonvalj

Konos-banan

Kokos

Vanilj

Kakao

Smultron

Lycka till!!!

Tack för ditt svar!
    Din "statistik" kommer verkligen till användning Flört körde du dessa för sig själva, eller var det vissa blandningar med några av dessa dofter som sålde bäst?
    Undrar även om du tillverkade från grunden eller körde på tvålmassa?
  • Satra

Citron. En fräsch doft som jag älskar.

• Bella 89

Rosmarin och timjan är den mest underbara tvålen jag någonsin stött på

• untzuntz
    nevermind skrev 2015-09-07 19:03:02 följande:

Ingen...

Visst är det då underbart att det finns doftfria tvålar till otroligt låga priser överallt, så låga att man blir alldeles glad!

Trevlig kväll!
Svar på tråden Vilken/vilka dofter vill du att en tvål ska ha?