• untzuntz

Vilken/vilka dofter vill du att en tvål ska ha?

Det är så att jag står i startgroparna till att starta ett litet företag som tillverkar tvålar, så därför vore jag tacksam om alla kunde bidra med sina favoritdofter som finns eller som man vill se ute på marknaden.

Tack!

• Svar på tråden Vilken/vilka dofter vill du att en tvål ska ha?
  • Calendola

Jag önskar mig en tvål som doftar luktärt eller lindblomma

• viseversa

Cocos. Och då "riktig" cocosdoft inte den där söta sliskiga cocosdoften som tyvärr finns i många tvålar och krämer.

• HarGjortDet

Hej!

Vad roligt att du ska starta upp ett sådant företag! Hade du tänkt att göra egna tvålar?

Jag hade nämligen en gårdsbutik förr, med ett tillhörande café och restaurang. I butiken sålde jag bl a hemmagjorda tvålar.

De dofter som gick bäst var:

Liljekonvalj

Konos-banan

Kokos

Vanilj

Kakao

Smultron

Lycka till!!!

• HarGjortDet

Kokos-banan (inte konos!?). ;)

Vad som är det unika med hemmagjorda dofter är de naturliga, äkta dofterna.

Som jag kan tänka mig att denna skribent sökte:

viseversa skrev 2015-09-07 13:01:04 följande:

Cocos. Och då "riktig" cocosdoft inte den där söta sliskiga cocosdoften som tyvärr finns i många tvålar och krämer.

• HarGjortDet
    HarGjortDet skrev 2015-09-07 13:06:19 följande:

Kokos-banan (inte konos!?). ;)

Vad som är det unika med hemmagjorda dofter är de naturliga, äkta dofterna.

Som jag kan tänka mig att denna skribent sökte:

Men vad allt blir fel när jag skriver. Unika med hemmagjorda TVÅLAR är de äkta DOFTERNA!
  • Svartsmurfan

Nästan allt inom växriket utom lavendel och tallbarr . De är så inkörda på fötter och toaletter att lavendel lukar fötter och tallbarr toa .

Doften ska vara svag knappt förnimbar, man ska kunna ha en parfym på . Kunna vara intim utan det smakar .

• Anonym (Citrongräs)

Jag tycker om citrusdofter som citrongräs, grape, mandarin... men även patchouli och ylang ylang tex. Kryddnejlika+apelsin! Bland eteriska oljor finns många fina dofter, bara jag slipper syntetisk parfym är jag nöjd.

Har du tänkt göra tvål från grunden med olja och lut? Eller använder du färdig tvålmassa? Ren nyfikenhet ;)

• Duckan

Liljekonvalj, jasmine, "cotton fresh" (får inte till det på svenska, men du förstår vad jag menar?) är dofter jag uppskattar.

• Aniiee

Jag önskar mig en tvål som luktar TVÅL!

Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
Svar på tråden Vilken/vilka dofter vill du att en tvål ska ha?