Sambons familj umgås med hans ex
Hej! Vet att jag kommer få massa kritik för denna tråden, men hoppas ändå att ni förstår mig.
Sambon var tillsammans med en tjej i 2 år, de gjorde slut, det gick ett år och vi träffades. Har nu varit ihop i 4 år och har ett väldigt seriöst förhållande utan problem. FÖRUTOM hans familj.
Det finns så mycket problem med dem att jag inte ens orkar skriva, men ett av de mindre stör mig sååå mycket.
Och det är att de umgås/skriver massa med hans ex.
Det är rätt ofta också, jag ser ständigt att de skriver till varandra på fb, saker som att de saknar varandra, gillar varandras bilder och har skrivit "det var så kul att träffa dig" blabla.
Till mig skriver de knappt grattis när jag fyller år, och trots att de tjatar på att vi ska komma dit, kramar mig när vi träffas osv så känns det liksom falskt. För det känns som att de egentligen vill att jag ska vara hon och att vi jämförs.
Det som blir extra känsligt är att detta exet ville ha tillbaka min sambo precis innan vi träffades, och han sa nej. När jag var ute och festade för ett tag sen kom hon fram och MEDVETET slog mig i ansiktet, utan förklaring. Så HON har ju något emot mig. Och hans familj verkar vilja ha henne tillbaka.
Sambon förstår att jag tycker att det är jobbigt, och tycker själv det och fattar inte varför dom inte klipper banden, dessa 2 år de var tillsammans så gick de liksom på gymnasiet, och familjen har träffat henne typ 5 gånger!?
Tror ni att dom saknar henne och snackar skit bakom min rygg typ? Eller vad håller dom på med? Vad hade ni gjort? Hade inte ni reagerat?
Detta förstör helt min relation med den delen av hans familj, för jag tycker att det är så dålig stil av dom på något sätt. (Ja, jag har berättat hur hon betett sig mot mig med slaget och allting)