• minnaaa

Sambons familj umgås med hans ex

Förstår dig! :O
    Själv bor ja ihop med en kille som har barn med en annan tjej. Hans familj drar upp henne rätt ofta och liksom jämför typ.. När vi skulle åka iväg på vår första semester ihop han och jag, börja hans mamma prata om hur det va när dom två va där ihop? Satte ett stort OK som svar.. Jag fattar att det är verkligen inte något man vill höra om hela tiden!

• minnaaa

Ja asså jag är en väldigt öppen person och kan inte redigt hålla käften när det egentligen behövs! Haha :) Jag blev rätt ledsen och sa det direkt när vi kom hem : kul att åka iväg dit med dig nu liksom när jag vet hur kul ni hade när ni va där. Dom har barn ihop, så dom tvingas ju ha kontakt fortfarande. Men han är väldigt förstående.. Jag har haft stora problem med det där med tankarna som snurrar kring det hela tiden, periodvis. Nu är jag i en bra period. Vi väntar barn och jag har en underbar relation till hans dotter, han har fått nytt jobb och vi letar ny lägenhet. Det är så mycket som händer! Men vissa perioder kan va svåra. Man känner sig jämförd och osäker.. Hotad liksom. Fast man egentligen inte behöver det! Svårt att förklara, men du förstår säkert!

Det ja inte fattar redigt är hur vissa kan låta deras föräldrar hålla på så? Jag hade blivit tokig om min mamma fortfarande hade kontakt med mitt ex? Då hade jag fått henne att sluta? Men alla familjer är olika.. Och man verkar aldrig hitta nån som är 100! Så antingen får man stå ut, eller lämna..

• minnaaa

Men vad är det då för andra saker? Gud va tråkigt att det är så! :( Vet inte vad jag hade gjort.. Men det där är bland det värsta jag vet! Har ni inga barn ihop och det så hade ja stuckit förmodligen. Fixar inte sånt :(
    Hoppas det löser sig nångång!

• minnaaa
    Gizzmos skrev 2015-09-07 22:19:48 följande:
    Problemen är bland annat att Hans föräldrar har misshandlat honom som barn, i uppfostringssyfte. Och enligt mig är det så hemskt att det är det enda jag tänker på när jag träffar dom...
    Fast sambon är så förstående att det inte är några problem, han vet själv att hans familj är lite speciell och undviker helst att umgås med dom, och har ju sagt att han kan säga upp kontakten med dom för min skull, så ifall det går så långt är det ju så man får göra. :) och så får ju barnen i framtiden träffa hans familj på våra villkor så att säga. :)
    Oj! Va skönt att han förstår dig och så. Om han bryter kontakten så kanske dom fattar att dom inte ska hålla på och prata massa med hans ex? Eller dom kanske inte skulle bry sig? :O
Svar på tråden Sambons familj umgås med hans ex