• Gizzmos

Sambons familj umgås med hans ex

Hej! Vet att jag kommer få massa kritik för denna tråden, men hoppas ändå att ni förstår mig.

Sambon var tillsammans med en tjej i 2 år, de gjorde slut, det gick ett år och vi träffades. Har nu varit ihop i 4 år och har ett väldigt seriöst förhållande utan problem. FÖRUTOM hans familj.

Det finns så mycket problem med dem att jag inte ens orkar skriva, men ett av de mindre stör mig sååå mycket.

Och det är att de umgås/skriver massa med hans ex.

Det är rätt ofta också, jag ser ständigt att de skriver till varandra på fb, saker som att de saknar varandra, gillar varandras bilder och har skrivit "det var så kul att träffa dig" blabla.

Till mig skriver de knappt grattis när jag fyller år, och trots att de tjatar på att vi ska komma dit, kramar mig när vi träffas osv så känns det liksom falskt. För det känns som att de egentligen vill att jag ska vara hon och att vi jämförs.

Det som blir extra känsligt är att detta exet ville ha tillbaka min sambo precis innan vi träffades, och han sa nej. När jag var ute och festade för ett tag sen kom hon fram och MEDVETET slog mig i ansiktet, utan förklaring. Så HON har ju något emot mig. Och hans familj verkar vilja ha henne tillbaka.

Sambon förstår att jag tycker att det är jobbigt, och tycker själv det och fattar inte varför dom inte klipper banden, dessa 2 år de var tillsammans så gick de liksom på gymnasiet, och familjen har träffat henne typ 5 gånger!?

Tror ni att dom saknar henne och snackar skit bakom min rygg typ? Eller vad håller dom på med? Vad hade ni gjort? Hade inte ni reagerat?

Detta förstör helt min relation med den delen av hans familj, för jag tycker att det är så dålig stil av dom på något sätt. (Ja, jag har berättat hur hon betett sig mot mig med slaget och allting)

• Svar på tråden Sambons familj umgås med hans ex
  • Gizzmos
    minnaaa skrev 2015-09-07 12:42:10 följande:

Förstår dig! :O
    Själv bor ja ihop med en kille som har barn med en annan tjej. Hans familj drar upp henne rätt ofta och liksom jämför typ.. När vi skulle åka iväg på vår första semester ihop han och jag, börja hans mamma prata om hur det va när dom två va där ihop? Satte ett stort OK som svar.. Jag fattar att det är verkligen inte något man vill höra om hela tiden!

Gud vad skönt med någon som förstår! Men hur tar din sambo det då? Har du kunnat prata med honom om det? :)
  • Gizzmos
    minnaaa skrev 2015-09-07 14:59:21 följande:

Ja asså jag är en väldigt öppen person och kan inte redigt hålla käften när det egentligen behövs! Haha :) Jag blev rätt ledsen och sa det direkt när vi kom hem : kul att åka iväg dit med dig nu liksom när jag vet hur kul ni hade när ni va där. Dom har barn ihop, så dom tvingas ju ha kontakt fortfarande. Men han är väldigt förstående.. Jag har haft stora problem med det där med tankarna som snurrar kring det hela tiden, periodvis. Nu är jag i en bra period. Vi väntar barn och jag har en underbar relation till hans dotter, han har fått nytt jobb och vi letar ny lägenhet. Det är så mycket som händer! Men vissa perioder kan va svåra. Man känner sig jämförd och osäker.. Hotad liksom. Fast man egentligen inte behöver det! Svårt att förklara, men du förstår säkert!

Det ja inte fattar redigt är hur vissa kan låta deras föräldrar hålla på så? Jag hade blivit tokig om min mamma fortfarande hade kontakt med mitt ex? Då hade jag fått henne att sluta? Men alla familjer är olika.. Och man verkar aldrig hitta nån som är 100! Så antingen får man stå ut, eller lämna..

Jo precis, hade aldrig velat att min familj skulle ha kontant med mitt ex.
    Är så mycket annat också som pågår i hans familj så han har själv velat säga upp kontakten med dem, men jag försöker uppmuntra honom till att inte göra det, är ju trots allt hans familj!
    Men det kommer väl vara en annan femma den dagen vi skaffar barn, man kommer ju vilja att barnen har en relation med dem, men det är svårt, man vill ju inte att barnen ska bli "skadade" av det heller.. :/
  • Gizzmos
    minnaaa skrev 2015-09-07 21:12:53 följande:

Men vad är det då för andra saker? Gud va tråkigt att det är så! :( Vet inte vad jag hade gjort.. Men det där är bland det värsta jag vet! Har ni inga barn ihop och det så hade ja stuckit förmodligen. Fixar inte sånt :(
    Hoppas det löser sig nångång!

Problemen är bland annat att Hans föräldrar har misshandlat honom som barn, i uppfostringssyfte. Och enligt mig är det så hemskt att det är det enda jag tänker på när jag träffar dom...
    Fast sambon är så förstående att det inte är några problem, han vet själv att hans familj är lite speciell och undviker helst att umgås med dom, och har ju sagt att han kan säga upp kontakten med dom för min skull, så ifall det går så långt är det ju så man får göra. :) och så får ju barnen i framtiden träffa hans familj på våra villkor så att säga. :)
  • Gizzmos
    Dixie skrev 2015-09-07 22:23:10 följande:
    förstår ju att det är jobbigt - men samtidigt kan du ju inte ha åsikter om vilka din mans familj umgås med........ enklast är ju att ändra inställningarna på FB så slipper du ju se det!
    Om hon hade betett sig normalt mot mig, så hade jag inte direkt brytt mig.
    Men då hon snackar skit och säger att jag tog hennes kille när det inte alls var så (hon ville ha tillbaka honom ytterligare en gång när vi var tillsammans, ca 2 år efter att de gjort slut, och han ville såklart inte, då tyckte hon att det var mitt fel) samt att hon alltså har tagit till våld mot mig... Då tycker jag inte att det är okej att de är på hennes sida. Men jag förstår hur du menar!
  • Gizzmos
    minnaaa skrev 2015-09-08 05:30:23 följande:
    Oj! Va skönt att han förstår dig och så. Om han bryter kontakten så kanske dom fattar att dom inte ska hålla på och prata massa med hans ex? Eller dom kanske inte skulle bry sig? :O
    Bryter han med dem så är det ju av andra problem än att dom snackar med hans ex, men dom hade nog varit jäkligt envisa och kommit hem till oss ändå (kommer redan nu ofta oinbjudna trots att vi sagt att vi inte vill det.) så man hade väl verkligen fått vara stenhård!
  • Gizzmos
    Valkyria75 skrev 2015-09-08 13:13:08 följande:

Alltså, jag förstår att det är jobbigt! Men, du måste ändå skilja på saker här...

1) Hon slog dig?!?! INTE OK, helt enkelt totalt fel!!!

2) Din sambos föräldrar tycker om henne och har fortfarande kontakt med henne. Faktiskt helt ok. Absolut kan det kännas jobbigt för dig, men det är ändå helt ok. Bara för att din sambo och hon gjorde slut så behöver inte alla andra i deras närhet 'göra slut'. Så är det tyvärr. De kanske ser henne lite som en dotter eller nåt, oavsett så verkar de gilla henne och det får du nog helt enkelt acceptera.
    Däremot så verkar du ta det som kritik mot dig personligen. Men det har ju inget med dig att göra. Och det behöver inte alls betyda att de önskar att deras son var tillsammans med henne istället. Även om de tycker bra om henne så vet de säkert att hon inte är den bästa för deras son. Hade hon gjort honom lycklig så hade de två säkert varit ett par idag. Men han valde dig istället, och om du gör honom lycklig så är det säkert precis så hans föräldrar vill att det ska vara. Men de kan ju vara vänner med andra personer såklart, och just nu råkar en av deras vänner vara din sambos ex. Ta det inte så personligt.

Precis som du tänker hade jag tänkt OM hans familj hade haft en riktig relation med henne, men saken är att eftersom sambon pendlade till skolan och hon bodde där skolan var så var han i princip ALLTID där, så HAN var väldigt nära hennes familj, men bröt ändå för att det kändes fel, medan han själv säger att han inte fattar varför de ska ha kontakt då de bara träffats några gånger på kalas... På 2år blir det ändå inte så många kalas då det inte var barn eller något inblandat då heller.
    Vi har varit tillsammans i 4 år och jag har kanske varit på 6 kalas, då hans föräldrar o så aldrig firar, så jag menar så jäkla mycket har dem ju inte ens träffats.
    Och hans andra flickvänner har dom aldrig brytt sig om. Denna flickvännen var inte heller särskilt "likeable" utan är en ganska hemsk person, så jag kan verkligen inte fatta hur de dras så till henne.

Iallafall så är jag EXTREMT nära exempelvis min svåger, men jag hade ALDRIG umgåtts med honom efter att han och syrran gjort slut, av respekt för syrran liksom.
    Och om jag och mannen hade gjort slut så hade min familj absolut inte fått ha en relation med honom, slut är slut, det finns alltid anledningar, även sådana som man inte berättar om, och det får folk i omgivningen helt enkelt acceptera tycker jag. :)

Sen blir det ju en annan sak om det tex är som med min kusin, där han varit tillsammans med sin tjej i närmre 10 år och vi hade alla kommit henne nära, sen så var han otrogen och blev tillsammans med den nya tjejen (som var fullt medveten om att han hade sambo), då fick den nya tjejen det lite som "straff" att vi sa att vi tyckte om den gamla så mycket och umgicks med henne... Lite elakt, men kan man inte hålla reda på sitt kön så behöver man lite straff haha!
Svar på tråden Sambons familj umgås med hans ex