nonameleft skrev 2016-01-11 20:44:00 följande:
Tack! Bra att veta. Jag får hoppas på att han hinner hit. Flyget är 2 timmar och dörr till dörr med incheckningstid på flygplats inräknat blir det 4,5-5 timmar. Så det skulle vara om värkarna startar på kvällen som han inte hinner eftersom sista planet hit går kl 20 och första planet på morgonen landar kl 10 ... Det är alltså 14 timmar drygt.
Hur har ni andra som redan fått barn upplevt tidigare förlossningar? Något ni skulle vilja ändra på till denna gång eller har det bara varit positivt?
Första barnet hade jag pinvärkar i två veckor innan, samt att det läckte fostervatten, ändå fick de ta hål på hinnan på förlossningen. Vi kom in på förlossningen kl. 21 och då var jag öppen 6 cm, det var fullt ös på förlossningen den kvällen och jag vet att jag nästan somnade för jag ville vänta på "min" BM som var upptagen i ett annat rum. Min dotter föddes 04.47 och då hade jag haft krystvärkar i 27 minuter, men jag krystade bara 4 gånger. Jag minns att hon sa att det var för långt mellan krystningarna men jag var liksom i dvala då.
Med sonen kom vi in redan på fm, jag visste att det inte var lika långt gånget men jag fick komma in ändå. Var bara öppen 3 cm. Efter en lång seg dag tog de till slut hål på hinnan halv elva på kvällen. Hade krystvärkar i 4 (!) minuter och sedan var han ute.
Väldigt lika förlossningar. Väldigt enkla. Blödde nästan ingenting.
Håller tummarna för ett liknande scenario igen även om jag undrar hur fort den kommer ut den här gången. Och så hoppas jag att vattnet går av sig själv, det är så himla jobbigt att vänta på att de ska ta hål.